شناسهٔ خبر: 46755132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هند به فهرست کشورهای پرخطر کرونایی انگلیس اضافه شد

لندن- ایرنا- وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که به دلیل نگرانی در مورد شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در هند، این کشور به فهرست مناطق پر خطر اضافه شده و تردد به این کشور با محدودیت‌های جدیدی رو برو است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مت هنکاک روز دوشنبه در مجلس عوام اعلام کرد که از ساعت چهار بامداد روز جمعه، بیشتر افرادی که طی ۱۰ روز گذشته به هند سفر کرده‌اند از ورود به انگلیس منع می‌شوند. شهروندان انگلیسی و ایرلندی یا آنهایی که دارای اقامت انگلیس هستند اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت اما باید به مدت ۱۰ روز در هتل‌های مورد تائید دولت قرنطینه شوند.  

به گفته وزیر بهداشت انگلیس در حال حاضر ۱۰۳ مورد از گونه هندی کرونا در انگلیس شناسایی شده است. هنکاک گفت که بیشتر موارد شناسایی شده مربوط به مسافرانی بوده‌اند که به هند سفر کرده‌اند.  

اسناد سازمان بهداشت عمومی انگلیس نشان می‌دهد در بازه زمانی ۲۵ مارس تا هفت آوریل، سه هزار و ۳۴۵ مسافر از هند وارد انگلیس شده‌اند که از این تعداد، ۱۶۱ نفر (معادل ۴.۸ درصد) مبتلا به ویروس جدید بوده‌اند.

نوع جدید کرونا در هند بی‌ ۱.۶۱۷ است که تاکنون دو بار جهش یافته است. این ویروس اولین بار سال گذشته توسط یک دانشمند هندی کشف شد و دولت هند روز دوشنبه هفته گذشته اطلاعات بیشتری در مورد آن در اختیار سازمان جهانی بهداشت گذاشت.  

هند ساعاتی پس از آن به فهرست کشورهای پر خطر انگلیس اضافه شد که دفتر نخست وزیری اعلام کرد، برنامه سفر بوریس جانسون به هند به دلیل شرایط کرونایی لغو شده است.

در حال حاضر ۴۰ کشور در فهرست کشورهای قرمز یا پرخطر دولت انگلیس قرار دارند. این در حالیست که بر اساس محدودیت‌های کنونی در انگلیس سفرهای تفریحی تا ۱۷ «می» ممنوع است. قانونی هم که دو هفته پیش به اجرا گذاشته شد افرادی که این ممنوعیت را دور زده و دلیل موجهی برای سفر به خارج از انگلیس نداشته باشند پنج هزار پوند جریمه می‌کند.

دولت هنوز درباره قطعی بودن رفع محدودیت‌های مسافرتی در موعد ۱۷ «می» و اینکه کدام کشورها در چه فهرستی قرار می‌گیرند نظر قطعی نداده است. برخی گمانه‌زنی‌ها از طرح صدور گذرنامه واکسن کرونا برای سفرهای خارجی حکایت دارد که تاکنون با مخالفت افکار عمومی و هم حزبی‌های نخست وزیر مواجه شده است.

گزارش‌ها حاکیست که دولت قصد دارد تا امسال هم مانند سال قبل نظام موسوم به چراغ قرمز را به اجرا بگذارد که بر اساس آن کشورها بر اساس وضعیت همه‌گیری کرونا به سه دسته قرمز، زرد و سبز تقسیم بندی می‌شوند. به این ترتیب افرادی که به یا از کشورهای سبز سفر می‌کنند از قرنطینه اجباری معاف خواهند بود. اما سفر به یا از کشورهای قرمز ممنوع یا افراد در بازگشت به انگلیس باید در هتل‌های ویژه مسافران که عموما نزدیک فرودگاه و گرانقیمت هستند قرنطینه شوند. هزینه اقامت در این هتل‌ها حدود ۲ هزار پوند برای ۱۰ شب برآورد می‌شود.

نظر شما