شناسهٔ خبر: 46755100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شورای حاکمیتی و دولت سودان لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی را مجاز کردند

تنها پس از گذشت چند ماه از زمان عادی‌سازی روابط خارطوم و تل‌آویو، منابع خبری گزارش دادند که شورای حاکمیتی و دولت سودان لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی را مجاز کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نصر الدین عبدالباری» وزیر دادگستری سودان، شامگاه امروز (دوشنبه)، اعلام کرد که در جلسه مشترک امروز شورای حاکمیتی سودان و وزیران این کشور به موضوع تحریم رژیم صهیونیستی پرداخته شده است.

بر اساس گزارش روزنامه «السودانی»، وزیر دادگستری سودان اعلام کرده است طرح قانون لغو تحریم رژیم صهیونیستی در نشست مذکور مجاز شده است.

دولت سودان، پیش از این، به لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی رأی مثبت داده بود؛ اما اعلام کرده بود «موضع دولت سودان در قبال برپایی کشور فلسطین در چارچوب راهکار دولتی ثابت است».

 قانون تحریم ۱۹۵۸ سودان برای تحریم رژیم صهیونیستی از هفت ماده تشکیل شده است که مطابق با آن، هرگونه توافق با شخص یا سازمان‌های صهیونیستی یا افراد و تأسیسات خارجی که برای این رژیم کار می‌کنند، ممنوع است.

در ماده سوم این تحریم، ورود هر فرد صهیونیست به خاک سودان و هر گونه تبادل تجاری با این رژیم چه مستقیم چه غیرمستقیم ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده هفتم این قانون، افرادی که مواد یادشده را نقض کنند، ممکن است به مدت ۱۰ سال به زندان محکوم شوند و از طرفی دیگر، با حکم دستگاه قضایی سودان ملزم به پرداخت جریمه شوند.

سودان و رژیم صهیونیستی پس از اعلام عادی‌سازی روابط خود با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا،‌ روز ششم ژانویه (۱۷ دی) رسما توافق سازش امضاء کردند.

انتهای پیام/.

نظر شما