شناسهٔ خبر: 46754959 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

هدیه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم خانواده یک ناشر پاکستانی شد(اخبار ادبی و هنری)

یک جلد کلام‌الله مجید، اهدایی حضرت امام خامنه‌ای به همسر شهید زیدی تقدیم شد.

صاحب‌خبر -



شهید سعید حیدر زیدی، مدیر مسئول انتشارات دارالثقلین کراچی بود؛ ناشری که در پاکستان به نشر اندیشه‌های بزرگان انقلاب و رهبری معروف است. سعید زیدی خود نیز به‌ترجمه اهتمام داشته و بخش ولایت کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را او به اردو ‌ترجمه و سپس چاپ کرده بود.
گروه‌های تکفیری پاکستان بعد از شناسایی سعید زیدی و فعالیت‌های او، در آبان‌ سال ۹۱ در حمله‌‌ای ‌تروریستی در کراچی او را به جرم‌ترویج این اندیشه ناب، ‌ترور و به شهادت رساندند.
اما پیگیری فعالیت‌های او، متوقف نشد و شهادتش، پایان کار انتشارات دارالثقلین نبود. بعد از شهادت پدر، پسر شهید، به ایران آمد، تا درس طلبگی بخواند و فارسی بیاموزد و انقلاب را بیشتر بشناسد. و همسر شهید، تلاش کرد که چراغ انتشارات خاموش نشود، و راه انتشارات را ادامه داد. نشانه حیات این مجموعه مبارک این است که مابقی کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» در طول این سال‌ها به اردو برگردان، و اخیراً در کراچی منتشر شده است.
پس از رسیدن خبر انتشار کتاب به زبان اردو و به ثمر رسیدن نتایج تلاش شهید و خانواده‌اش به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایشان قرآنی را به همسر پرتلاش شهید هدیه کردند. این قرآن، طی مراسمی‌در موسسه ایمان جهادی (صهبا) به پسر شهید، «صادق زیدی» تقدیم و راهی پاکستان شد تا تحویل به همسر شهید شود.
قرآن اهداییِ رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از چند روز در کراچی در مراسمی‌، تحویل همسر شهید شد.


نظر شما