شناسهٔ خبر: 46754724 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با سامانه ایران‌ساخت هوش مصنوعی به صنعت تبلیغات پیوند خورد

یک شرکت دانش‌بنیان، خدمات هوش مصنوعی را وارد صنعت تبلیغات کشور کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعید غفاری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان راهکار‌های خلاق بیز، گفت: مجموعه ما خدمات تخصصی در حوزه تبلیغات ارائه می‌کند. یک شرکت بزرگ نیاز دارد که بداند کدام نوع تبلیغ، چه ساعتی از برنامه تلویزیونی و کدام بیلبورد برای وی مناسب‌تر است. ما به کمک یک سامانه هوش مصنوعی به نام دیده، اطلاعات مختلف را آنالیز می‌کنیم و یک گزارش در اختیار صاحب برند و محصول قرار می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان راهکار‌های خلاق بیز، در ادامه افزود: یک شرکت می‌خواهد مخاطب خاص خود را هدف تبلیغات قرار دهد و با کمترین هزینه هم این کار را انجام دهد. برای مثال، پخش کردن یک تبلیغ ویژه بانوان درست پس از اخبار، که عموماً آقایان آن را می‌بینند، کار درست نیست. همچنین ما سابقه کل تبلیغات کشور را در آرشیو داریم.

این فعال دانش‌بنیان، گفت: ممکن است یک بیلبورد خاص به مدت ۲ سال، تبلیغ یک محصول ویژه آقایان را نمایش داده باشد. اگر بلافاصله پس از آن تبلیغ، یک محصول ویژه بانوان روی آن قرار گیرد، چندان مناسب نیست. زیرا در ذهن مخاطبان آن بیلبورد یک ذهنیت ایجاد شده است.

غفاری با اشاره به اهمیت استفاده از این سامانه، افزود: ما برنامه‌های تلویزیونی، نشریات مختلف و دیگر سکو‌های تبلیغاتی مانند بیلبورد‌ها را تحلیل می‌کنیم و مخاطبان آن را می‌سنجیم. در فاز آخر نیز رسانه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچنین آرشیو کامل ما از تبلیغات کشور، امکان برگزیدن بهترین تبلیغ با کمترین هزینه و آنالیز رقبا را فراهم می‌آورد.

وی گفت: این نوع سامانه‌های مشاوره، در دنیا یک موضوع شناخته شده هستند. برای مثال، شرکت‌های خارجی فعال در ایران مانند شرکت‌های تلفن همراه، سامسونگ و ال جی، بلافاصله جذب خدمات ما شدند و شرکت‌های رقیب داخلی آن‌ها نیز بر این اساس، از خدمات ما استفاده کردند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان راهکار‌های خلاق بیز همچنین بیان کرد: ما در ۱۸ شهر فعال هستیم و شاهد تبلیغ هستیم. شاهد تبلیغ به این معنی که بر درستی انجام تبلیغ هم نظارت داریم. یک برند خدمات تلفن همراه، از طریق شرکت ما متوجه شد که بسیاری از قرارداد‌های بیلبورد آن‌ها اصلاً انجام نشده و بیلبوردی نصب نشده است. همچنین خدمتی برای تحلیل رقبا و نوع تبلیغ و هزینه تبلیغات انجام گرفته از سوی آن‌ها ارائه می‌دهیم.

نظر شما