شناسهٔ خبر: 46754052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برون‌رفت کشور از شرایط کنونی در گرو نقش‌آفرینی جوانان در عرصه‌های مدیریتی است

رئیس شورای ائتلاف استان کردستان گفت: برای برون‌رفت از وضعیت حاکم بر کشور باید جوانان در عرصه‌های مدیریتی نقش‌آفرینی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات  عصر امروز در نشست هم‌اندیشی جوانان انقلابی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به ظرفیت بالای نخبگان فعال و مشارکت آنها در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی گفت: این قشر نویدبخش جامعه هستند.

وی اظهار کرد: نیروهای جوان به سمت یک انسجام در حرکت‌اند امید است آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است با روی کارآمدن دولت انقلابی ( گفتمان سازش و مقاومت) محقق شود.

رئیس شورای ائتلاف استان کردستان جوانان را موتور پیشگام شورای ائتلاف دانست و گفت: برای برون‌رفت از وضعیت حاکم بر کشور جوانان در عرصه‌های مدیریتی نقش‌آفرینی کنند.

مطالبه‌گری دغدغه شورای ائتلاف است

دبیر شورای ائتلاف و نیروهای انقلابی استان کردستان نیز در این نشست گفت: مطالبه گری و دنبال کردن خواست مردم دغدغه شورای ائتلاف است.
محرم وزیری افزود: شاخه جوانان شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کردستان از نیروهای جوان برومند، انقلابی و مومن تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بانوان هم نقش مهمی در معادلات اجتماعی و سیاسی دارند اظهار کرد: در این تشکل هم بانوان حضور دارند و ظرفیت این شورا از نخبگان سیاسی، دانشگاهی و ورزشکار است.

جوانان اولویت برنامه‌های مدیریتی قرار گیرند

یکی از اعضای شورای ائتلاف و نیروهای انقلابی استان با اشاره به اینکه توجه به جوان‌گرایی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید از پتانسیل جوانان استفاده کرد.

مخدومی بر توجه ویژه به جایگاه جوانان در مناسبات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: در اکثر کشورهای جهان از تجربه و نیروی جوانان در کارهای مدیریتی استفاده می‌شود.

وی فعالیت‌ها پیرامون دو محور وحدت فراگیر نیروهای انقلابی و توجه به جوانان را ۲ اصل بنیادین شورا عنوان کرد.

مخدومی گفت: تغییر نگرش و مشارکت حداکثری مردم مورد توجه این جریان است.

وی عملکرد دولت در این هشت سال در حوزه توسعه استان را ناامید کننده دانست و افزود: عملکرد دولت در حوزه جوانان شرایطی ایجاد کرده که می‌تواند منجر به تهدید نظام شود.

به گفته مخدومی، شاخه جوانان استان جریان مطالبه‌گری را با تمام قدرت دنبال می‌کند.

وی رفع ضدیت با تولید و مبارزه با خام‌فروشی را دو مولفه اقتصادی موثر و عامل توسعه استان عنوان کرد و گفت: رفع موانع تولید مرهون رفع تحریم‌های داخلی و حذف تصمیم‌های مدیریتی غلط است.

بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی نقش‌آفرین‌اند

یکی دیگر از اعضای شورای ائتلاف استان کردستان گفت: بانوان استان با داشتن درک و بینش بالای سیاسی و اجتماعی می‌توانند در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی ایفا کنند.

سمیه یلمانه با اشاره به نقش تعیین‌کننده بانوان در جامعه اظهار کرد: امروز بانوان از بینش سیاسی اجتماعی بالایی برخوردارند و حرف برای گفتن دارند، اما در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی دیده نمی‌شوند و به حاشیه رانده شدند.

وی تاکید کرد: بانوان تحصیلکرده مطالبه‌گر هستند و باید در کانون توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

نظر شما