شناسهٔ خبر: 46753951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جریان رزمایش پدافند زیستی صورت گرفت؛

توزیع ۸ هزار ماسک در زرین دشت/ غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد

زرین دشت- مرحله اول رزمایش پدافند زیستی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی با برنامه‌های متنوع و با توزیع ۸ هزار ماسک و یک هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان در زرین دشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

فرمانده سپاه ناحیه زرین دشت روز دوشنبه و در حاشیه آخرین روز از اجرای این رزمایش در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رزمایش پدافند زیستی با هدف اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت بین مردم برای رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و لزوم صیانت از بهداشت و سلامت جامعه در این شهرستان شد.

سرهنگ سجاد راحت طلب افزود: در این رزمایش، بیسیجیان و گروههای جهادی با برنامه‌های متنوع نظیر تماس‌های تلفنی با شهروندان و آگاهی بخشی آنان در خصوص بیماری کرونا در قالب طرح محله محور شهید سلیمانی، پایش سلامت و نیز توزیع اقدام بهداشتی و بسته‌های حمایتی را انجام دادند.

او اضافه کرد: همچنین در این رزمایش یک هفته‌ای، چهار ایستگاه سلامت در چهار نقطه شهرستان زرین دشت (شهرهای دبیران، شهر پیر، حاجی آباد) و یک ایستگاه نیز توسط جمعیت هلال احمر شهرستان زرین دشت برپا و به ارائه خدمات سلامت پرداختند.

سرهنگ راحت طلب با بیان اینکه در طول برگزاری این رزمایش ۸ هزار عدد ماسک بهداشتی از سوی بسیجیان بین شهروندان توزیع شد، اظهار کرد: رژه خودرویی و به صدا در آوردن آژیر خطر در مرکز شهرستان و شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان از دیگر اقدامات رزمایش پدافند زیستی در شهرستان زرین دشت بود.

فرمانده رزمایش پدافند زیستی شهرستان زرین دشت ادامه داد: توزیع ۱۰۰۰ پرس غذای گرم در بین نیازمندان انجام و توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی و غذایی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال که به همت بسیجیان و خیران و همچنین کمیته امداد امام خمینی شهرستان جمع آوری و در بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان در همین هفته توزیع می‌شود.

این مسئول یادآور شد: کنترل ورود و خروج پلاک‌های غیر بومی، اعمال ممنوعیت‌های ازدواج و مراسم، محدودیت‌ها و تشدید نظارت بر صنوف، بیماریابی توسط تیم‌های طرح شهید سلیمانی، اعمال محدودیت و کنترل مراسمات تدفین خصوصاً در روزهای پایانی هفته از دیگر اقدامات بسیجیان و جهادگران و سایر نهادها و مسئولان شهرستان زرین دشت از دیگر فعالیت‌های این رزمایش بود.

در این رزمایش پدافند زیست محیطی ۲۵۰ نفراز بسیجیان آتش به اختیار شهرستان زرین دشت حضوری چشمگیر داشتند.

شهرستان زرین دشت ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۲۷۳ کیلومتری شیراز، مرکز استان فارس قرار دارد.

نظر شما