شناسهٔ خبر: 46753880 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا پایان ۲۰۲۱ قابل حمل می‌شود

Pocket-Lint

صاحب‌خبر -

ایلان ماسک، در توییتی اعلام کرد که تجهیزات دریافت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تا پایان ۲۰۲۱ قابل حمل می‌شود و دیگر به یک مبدا خاص محدود نخواهد بود.

بعد از دریافت بودجه ۸۸۵.۵ میلیون دلاری از کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی و سه سال سابقه درخشان در پرتاب ماهواره‌های مختلف، حالا استارلینک از مرز پرتاب ۱۰۰۰ ماهواره در مدار زمین عبور کرده است. همچنین شرکت اسپیس ایکس شروع به قبول سفارشات از مشتری‌هایی کرده که به پروژه “بهتر از هیچ چیز” این شرکت علاقه مند هستند.

استارلینک تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۰ مشغول سرویس رسانی به بیش از ۱۰ هزار مشتری در قالب سیستم بتا و آزمایشی است. اسپیس ایکس قصد دارد تا در آینده به همکاری گسترده‌تر با مشتری‌هایی که با وسایل نقلیه سر و کار دارند بپردازد.

ایلان ماسک پیش از این هم در یکی از توییت‌های خود تایید کرده بود که پایانه‌های Starlink بیش از حد برای خودروهای تسلا بزرگ هستند و بیشتر مناسب هواپیما، خودروهای RV، کامیون و کشتی است.

در نظر داشته باشید که در شرایط کنونی، کاربران استارلینک حتی قادر نیستند سخت افزارهای خود را از آدرسی به آدرس دیگر جابه جا کنند و عملا استفاده از این سرویس به یک مبدا محدود شده است. قیمت فعلی سرویس Starlink حدود ۹۹ دلار در ماه در نظر گرفته شده است که شامل مالیات و سایر هزینه‌های جانبی هم می‌شود. ضمنا یک پرداخت اولیه ۵۰۰ دلاری هم برای خرید دیش ماهواره و روتر برای نصب در خانه لازم است.

ایلان ماسک عنوان کرده است که تغییرات بزرگی برای آینده در راه هستند و در یکی از مهم‌ترین توییت‌هایش تایید کرد که سرویس استارلینک در اواخر سال جاری میلادی “کاملا قابل حمل” خواهد بود. پس شما می‌توانید آن را به هر جایی ببرید و حتی از آن درون کامیون درحال حرکت استفاده کنید. ماسک اعلام کرده که تیم او نیاز دارد تعدادی ماهواره بیشتر به فضا پرتاب کند تا به پوشش کامل‌تری دست یابد و ارتقاهایی در سیستم اعمال کند.

در واقع صحبت‌های ایلان ماسک به این معنی است که بزودی سرویس خلاقانه‌اش از مرحله بتا و آزمایشی خارج خواهد شد. درصورت انتشار اخبار تکمیلی، گجت نیوز در سریع‌ترین زمان ممکن به پوشش خبری خواهد پرداخت.

نظر شما چیست؟ آیا سرویس استارلینک می‌تواند به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظر شما