شناسهٔ خبر: 46753809 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون صمت اعلام کرد

وجود 10 هزار طرح با پیشرفت 60 درصدی در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ نزدیک به ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که تکمیل این طرح‌ها می‌تواند برای حداقل ۲۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

صاحب‌خبر -


علی رسولیان در این باره با تشریح کمبودها و اقدامات انجام شده در راستای تأمین خدمات مختلف زیرساختی از جمله زمین، آب، برق، گاز و مخابرات در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور اظهار داشت: تأمین زمین یکی از دغدغه‌های جدی و همیشگی فعالان اقتصادی به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط است. وی اضافه کرد: سال گذشته 4 هزار و 513 هکتار زمین برای فعالیت 10 هزار و 627 بنگاه‌ اقتصادی جدید در شهرک‌های صنعتی واگذار شد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این آمار در مقایسه با سال 1398 رشد ۸۲ درصدی از نظر زمین واگذار شده و رشد 83 درصدی از نظر تعداد بنگاه‌ها داشته است. به گفته رسولیان، در موضوع تأمین آب برای شهرک‌های صنعتی، کسری جدی ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه‌ای وجود دارد.
وی افزود: در این زمینه دولت قول ۴۰ درصد تخفیف قیمت آب در شهرک‌ها را داده و ابلاغ کرده که هر کجا آب حتی آب تصفیه شده فاضلاب وجود دارد، شهرک‌های صنعتی نسبت به خریداری آن اقدام کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در حوزه تأمین آب و برق با وجود این‌که وزارت نیرو متولی تأمین این خدمات تا در شهرک‌های صنعتی است، اما این سازمان نیز برای مشارکت ۳۰ درصدی در تأمین آنها اعلام آمادگی کرده تا کمبودی در این زمینه نداشته باشیم. رسولیان در خصوص تأمین گاز در شهرک‌های صنعتی افزود: مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و همکاری شرکت ملی گاز با این سازمان بسیار خوب بوده است.
به گفته وی، همچنین با همکاری شرکت مخابرات ایران، بیش از ۷۸۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور از تلفن ثابت برخوردارند و در بیش از ۴۱۵ شهرک نیز اتصال شبکه جهانی اینترنت از طریق فیبر نوری برقرار است.

نظر شما