شناسهٔ خبر: 46753774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اشتغالزایی برای 1500 نفر در حوزه گردشگری و صنایع دستی زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اشتغالزایی برای یک هزار و 500 نفر با پرداخت تسهیلات کرونایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیر ارجمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای پشتیبانی‌ از فعالان صنایع‌دستی و گردشگری، بخش خصوصی و مانع‌زدایی‌ برای بهبود و رونق تولید باید مقررات اضافی و محدودکننده برداشته شود که یکی از اساسی‌ترین نیازهای این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: با توجه به آسیب جدی وارد آمده به صنعت گردشگری و مشاغل مرتبط با حوزه صنایع‌دستی استان، امیدواریم با پرداخت تسهیلات به این واحدها بخشی از خسارات آنها جبران شده و منابع مالی تزریق شده به جلوگیری از تعطیلی و ادامه فعالیت تاسیسات گردشگری و کارگاه‌های صنایع‌دستی کمک کند.

وی با اشاره به پرداخت بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کرونا به واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: این تسهیلات در قالب وام‌هایی به تعداد ۵۴۷ طرح با اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفر به واحدهای گردشگری و صنعتگران صنایع‌دستی استان پرداخت شد.

ارجمند تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات کرونا در استان ۶۲۳ پرونده تشکیل شد که ۷۶ پرونده مربوط به حوزه گردشگری و ۵۴۷ پرونده مربوط به حوزه صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: تاکنون واحدهای گردشگری استان که موفق به دریافت تسهیلات کرونا شده‌اند شامل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، اقامتگاه بومگردی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی است.

وی بیان کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی  و تاسیسات گردشگری شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از اهم برنامه‌های این اداره است.

ارجمند تصریح کرد: با وجود شرایط سخت کرونایی، توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، توسعه تاسیسات گردشگری و افزایش صدور مجوز صنایع‌دستی و دفاتر خدمات مسافرتی و بوگردی‌­ها در سال جهش تولید مورد توجه قرار گرفت.

انتهای پیام/73005/ق

نظر شما