شناسهٔ خبر: 46753714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حمله با چاقو به مسجد تیرانا، پایتخت آلبانی

حوزه/ یک مرد با انگیزه ناشناس در نخستین هفته ماه رمضان، امروز به مسجدی در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی حمله کرده و ۵ نفر را با ضربات چاقو مجروح کرده است. این فرد توسط پلیس بازداشت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از exit، عصر امروز یک مرد ۳۴ ساله وارد مسجد در شهر تیرانا، پایتخت آلبانی شد و پنج نفر را با ضربات چاقو زخمی کرد. فرد مهاجم لحظاتی پس از حادثه توسط پلیس دستگیر شد.

مجروحان این حمله به بیمارستان منتقل شدند و طبق گفته پلیس در وضعیت پایداری به سر می‌برند. براساس اعلامیه پلیس ، آنها بین ۲۲ تا ۳۵ سال سن دارند.

در گزارش پلیس آمده است: حدود ساعت ۱۴:۳۰ ، در خیابان کاواجا، یک شهروند وارد محوطه یک ساختمان مذهبی (مسجد) شد و در شرایط هنوز نامشخص ۵ شهروند را با یک شی تیز مجروح کرد.

پلیس اعلام کرده که با به موضع به محل آمده و مظنون را دستیگر کرده‌ایم و اقدامات بعدی در محل اداره پلیس محلی در تیرانا انجام گرفته‌اند. درعین حال، خدمات پلیس به شهروندان آسیب دیده که برای کمک پزشکی به بیمارستان منتقل شده و البته در وضعیت خطرناکی قرار ندارند، کمک های اولیه ارائه داده است. گروه تحقیق در محل حاضر شدند و تحت هدایت دادستانی، کار برای روشن شدن شرایط و مستندات کامل قانونی این رویداد ادامه دارد.

احمد کلاجا امام جماعت مسجد به این حادثه واکنش نشان داده و به مسلمانان اطمینان داد که در چند ساعت آینده مسجد دوباره بازگشایی خواهد شد. وی گفت که مجروحان شامل چندین کارمند و نمازگزاران مرد هستند.

او افزود که امیدوار است این یک حمله تروریستی نبوده باشد و مرتکب تحت تأثیرات دیگری مانند مشکلات بهداشت روانی دست به چنین عملی زده باشد.

گفتنی است که این حمله در هفته اول ماه رمضان رخ داد.

نظر شما