شناسهٔ خبر: 46753634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

مبنای حرکت شهید حجازی توجه به مردم بود

سید حبیب الله وکیل زاده

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: شهید حجازی مردم دار و مردم دوست بود، به طوری که مبنای حرکت ایشان توجه به مردم بود و در خدمت خالصانه به اقشار مختلف کوتاهی نمی کردند.

صاحب‌خبر -

سردار مجتبی فدا در گفت و گو با ایسنا درباره خدمات و ابعاد شخصیتی سردار شهید سید محمد حجازی، اظهار کرد: سردار حجازی قبل از انقلاب اسلامی از پیشگامان مبارزه با رژیم ستم شاهی بودند و در اصفهان با محوریت مرحوم پرورش در آگاه سازی نسل جوان و پیشبرد مبارزات انقلابی نقش مهمی ایفا کردند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با تشکیل سپاه پاسداران نیز جزء نخستین کسانی بودند که به همراه سردار صفوی، اساس و ساختار سپاه پاسداران در اصفهان را پی ریزی کردند.

وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی در مسئولیت‌های مختلفی حضور داشتند و در جبهه‌های حق علیه باطل با دشمن بعثی جنگیدند که موجب جانبازی ایشان شد و پس از جنگ با حضور در سازمان بسیج مستضعفین خدمات درخشانی ارائه دادند، به طوری که در زمان ایشان بود که نیروی مردمی بسیج بیش از هر زمانی درخشید.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، گفت: این شهید والا مقام در توسعه زیرساخت های بسیج و فعال کردن گردان‌های عاشورا نقش مهمی داشتند و در کارهای خدماتی مانند واکسیناسیون فلج اطفال، محرومیت زدایی و تشکیل گروه‌های جهادی یاور دولت بودند.

فدا تصریح کرد: بعد از بسیج، ایشان مدتی معاون تحقیقات صنعتی و آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح شدند و در امر خودکفایی و استقلال نیروهای مسلح در تولید تجهیزات نظامی خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند. سردار حجازی سپس جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شدند و مدتی هم مسئولیت سپاه پاسداران در لبنان را بر عهده گرفتند. بعد از حضور در لبنان در تقویت جبهه مقاومت در کنار رزمندگان اسلام منشا برکات زیادی بودند و در مبارزه با داعش همراهِ سردار سرلشکر شهید سلیمانی شدند.

وی ادامه داد: بعد از به شهادت رسیدن سردار حاج قاسم سلیمانی با توجه به انتصاب سرادر قاآنی به فرماندهی نیروی قدس، سردار حجازی جانشین فرماندهی نیروی قدس شدند و در نهایت به دلیل جراحات شیمایی ناشی از جنگ تحمیلی در سن ۶۵ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه شهید حجازی مردم دار و مردم دوست بود، خاطرنشان کرد: مبنای حرکت ایشان توجه به مردم بود و در خدمت خالصانه به اقشار مختلف کوتاهی نمی‌کردند. پدر شهید حجازی جزء خیران بیمارستان ساز استان اصفهان بود و برادر ایشان نیز در عملیات چزابه به شهادت رسید. سردار حجازی از خانواده‌ای اصیل، متدین، ولایتمدار و انقلابی بود و همواره در خط رهبری حرکت می‌کرد.

فدا افزود: جا دارد به مردم اصفهان که چنین فرزندان و استعدادهایی را در دل خود پرورش داده اند درود بفرستیم. سرداران اصفهانی مانند شهید حجازی، کاظمی، خرازی، ردانی پور، میثمی و... نه تنها در اصفهان، بلکه در سایر نقاط کشور منشاءِ خیر و برکت در عرصه‌های مختلف بوده‌اند.

وی گفت: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حجازی فردا (سه شنبه-۳۱ فروردین) در گلستان شهدای اصفهان راس ساعت ۹ صبح به شکل محدود و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

اتنتهای پیام

نظر شما