شناسهٔ خبر: 46753605 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک

علاوه برشاخصه‌های اقتصادی، امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، انگیزه‌ی اصلی طیف وسیعی از مهاجران ایرانی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

بازار پر سود و در عین حال امن املاک و مستغلات ترکیه، ایرانیان بسیاری را برای خرید ملک در ترکیه ترغیب کرده. علاوه برشاخصه‌های اقتصادی، امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک، انگیزه‌ی اصلی طیف وسیعی از مهاجران ایرانی محسوب می‌شود. خرید آپارتمان در استانبول به دلیل فضای شهری مناسب، اقتصاد فعال، دسترسی سریع و آسان به امکانات رفاهی و ویژگی‌های بی‌شمار دیگر محبوبیت زیادی دارد.

اما آیا شهرهای دیگر ترکیه به اندازه‌ی استانبول برای زندگی مناسب هستند؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک و سکونت را معرفی کند.

5 شهر برتر ترکیه

در بین کشورهای جهان، ترکیه مقام 14 را از نظر رشد و توسعه بازار املاک و مستغلات دارد. بخش اعظم این موفقیت مرهوم حمایت دولت ترکیه از سرمایه‌گذاران خارجی‌ست. امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک مهاجران زیادی را به ترکیه کشانده. با ما همراه باشید تا با بهترین شهرهای ترکیه آشنا شویم.

2

استانبول

استانبول مهم‌ترین و بزرگ‌ترین کلان‌شهر ترکیه است. شهری که به واسطه‌ی قرار گیری کنار دریا به اصلی‌ترین بندرگاه تجاری ترکیه بدل شده. از این‌رو امکان‌های اقتصادی نظیر سرمایه‌گذاری، تاسیس شرکت و فرصت‌های شغلی به وفور در این شهر یافت می‌شود.

 

طبیعت منحصر به فرد استانبول علاوه بر این‌که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به این شهر می‌کشاند، سکونت در این شهر را دلپذیر کرده است. به همین دلیل خرید آپارتمان در استانبول در صدر لیست انتخابی مهاجران قرار دارد.

 بازار خرید ملک در استانبول بسیار متنوع است. معروف است که می‌گویند در استانبول هر فردی با هر بودجه‌ای می‌تواند ملک مورد نظر خود را خریداری کند. این ملک می‌تواند آپارتمانی هوشمند در مرکز شهر باشد، یا خانه‌ی ویلایی کوچکی در حومه. گرچه به صورت کلی قیمت خرید آپارتمان در استانبول از شهرهای دیگر ترکیه کمی بالاتر است.

بورسا

بورسا که در نزدیکی استانبول قرار گرفته، مهم‌ترین رغیب این شهر محسوب می‌شود. اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به زندگی در بورسا بیندازیم، باید بگوییم شهری‌ست مرفه‌نشین و از نظر اقتصادی پر رونق. بازار مسکن در بورسا با شتاب زیادی در حال رشد است. به طوری که در سال‌های گذشته بخش زیادی از سرمایه‌گذاری املاک در این شهر توسط خارجی‌ها انجام شده.

3

 

بورسا به راحتی از طریق دریا، جاده و هواپیما به شهرهای مهم ترکیه و اروپا دسترسی دارد. به علاوه‌ی آنکه مناظر طبیعی، سواحل مودانیا و یالووا، کوه اولوداغ و نیز چشم‌گیری فرهنگ عثمانی گردشگران زیادی را به بورسا جذب‌ می‌کند. بدیهی‌ست هر جا گردشگری رونق دارد، اقتصاد نیز پر رونق است.

اگر به دنبال خرید ملک در ترکیه جهت سرمایه‌گذاری و یا زندگی هستید؛ بورسا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. قیمت خرید ملک در بورسا به صورت چشم‌گیری ارزان‌تر از استانبول می‌باشد.

کوش‌آداسی

اگر کوش‌آداسی را صرفا به عنوان مقصد گردشگری جذاب در ترکیه می‌شناسید، سخت در اشتباه هستید. زندگی در کوش‌آداسی می‌تواند هم‌پایِ مهم‌ترین شهرهای اروپایی جذاب و دلپذیر باشد. زندگی شبانه‌ی شاد، سواحل زیبا، پارک‌های شگفت‌انگیز و جاذبه‌های توریستی در کنار خانه‌های لوکس، استانداردهای زندگی در کوش‌آداسی را بالا برده.

قیمت خرید ملک در کوش‌آداسی در مقایسه با شهرهای دیگر ترکیه بسیار مناسب است. در واقع شما با کمترین هزینه می‌توانید هر ملکی که می‌خواهید را تهیه کنید. از خانه‌های لوکس ویلایی با استخر خصوصی در دل طبیعت گرفته تا آپارتمان شیک و ارزان قیمت. در کنار این ویژگی‌ها باید به بستر اقتصادی مبتنی بر گردشگری این شهر نیز اشاره کنیم؛ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش توریسم، مسکن و تجارت آینده این شهر را با قدرت تضمین کرده.

بودروم

بودروم قطب مهم گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. تلفیق معماری عثمانی با هنر مدرن و فضای اروپایی، خارجی‌های زیادی را ترغیب به خرید ملک در این شهر کرده‌.

4

 

زندگی در بودروم بسیار آرام و راحت است. امکانات رفاهی، تفرج‌گاه‌ها، بازارهای محلی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های بودروم محسوب می‌شوند. بودروم تنها شهر ترکیه است که اکثر ساکنانش به زبان انگلیسی تسلط دارند.

در مقایسه با قیمت خرید آپارتمان در استانبول، بدروم شهر ارزان‌تری محسوب می‌شود. با این‌حال قیمت ملک در این شهر از سایر شهرهای ترکیه بالاتر است.

 

آنتالیا

شهر رویایی که از 60 سال پیش تا کنون دومین مقصد گردشگران خارجی در ترکیه محسوب می‌شود. آب‌ و هوای مدیترانه‌ای، سواحل زیبا و فرودگاه‌ بین‌المللی مهم‌ترین مشوق‌ گردشگران برای سرمایه‌گذاری در این شهر می‌باشند.

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک منجر به رونق بی‌سابقه‌ی املاک در آنتالیا شد. به طوری که ساخت آپارتمان‌های لوکس و خانه‌های ویلایی با شتاب زیادی توسعه پیدا کرد. امروزه بخش مهمی از سرمایه‌‌ی املاک آنتالیا توسط شرکت‌های خارجی تامین می‌شود.

سخن پایانی

خرید ملک در ترکیه علاوه بر این‌که سرمایه‌گذاری آتیه‌داری است، روند اخذ اقامت ترکیه را نیز تسهیل می‌کند. از این‌رو تعداد ایرانیانی که به خرید ملک در ترکیه علاقه‌مند هستند در حال افزایش است. بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک، آنهایی هستند که از نظر اقتصادی آینده‌ی درخشانی دارند. به همین دلیل خرید ملک در شهرهایی که از آن‌ها نام بردیم، می‌تواند سرمایه‌گذاری مادی و معنوی مناسبی برای آینده شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید وارد سایت ام تی سی هوم به نشانی https://mtcco.net/ شوید و سوالات خود را از کارشناسان ام تی سی هوم بپرسید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما