شناسهٔ خبر: 46753518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: گردشگری کنگاور پس از کرونا رونق خواهد گرفت

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار کنگاور با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری را تحت شعاع قرار داده است، گفت: صنعت گردشگری در این شهرستان پس از فروکش کردن ویروس کرونا دوباره رونق خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

«فرزاد الماسی» عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از مرمت دیوار جبهه جنوب غربی معبد آناهیتا کنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فعالیت‌های گردشگری به جهت شیوع موج سوم و چهارم کرونا در شهرستان کم‌رونق شده اما این بدان معنا نیست که ما از توسعه اماکن و مناطق گردشگری غافل باشیم.

وی گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد ایفا می کند و این مهم در روزهای کرونایی به شدت احساس می‌شود.

فرماندار کنگاور، معبد آناهیتا را یکی از منحصر به فردترین اماکن تاریخی و گردشگری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: سامان‌دهی محیطی و مرمت دیوار جنوبی و جنوب غربی این یادگار کهن اشکانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

الماسی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی گردشگران در معبد آناهیتا در نوروز ۱۴۰۰ افزود: با سامان‌دهی و مرمت این دیواره‌ها و برنامه‌های پایگاه ملی معبد آناهیتا بعد از فروکش کردن کرونا، شاهد حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی و رونق گردشگری در معبد آناهیتا و شهرستان کنگاور خواهیم بود.

معبد آناهیتا با مساحتی حدود پنج هکتار در مرکز شهر کنگاور قرار دارد که برخی قدمت آن را به دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می دانند. این بنای منحصر به فرد در سال ۱۳۱۰ به شماره ۳۱ به ثبت آثار ملی ایران رسیده و از نیمه دهه هشتاد شمسی پرونده آن در فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.

کنگاور با جمعیتی بش از ۸۰ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد.

نظر شما