شناسهٔ خبر: 46753394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

امیر عباسی:

شهید غلامعلی رجبی، الگوی خوب ما مداحان است

یکی از مداحان اهل بیت (ع) گفت: من دلداده شهید غلامعلی رجبی هستم و وابستگی عاطفی به او دارم. چون ما توفیق روضه‌خوانی را داریم، این شهید می‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میهمان سومین برنامه هیأت آنلاین با اجرای مصطفی صابر خراسانی، امیر عباسی مداح اهل‌بیت بود. صابر خراسانی در معرفی این مداح به فعالیت‌ها و حضور فعال او در اردو‌های جهادی به طور خاص اشاره کرد. عباسی درباره تعدد فعالیت‌هایش گفت: این چند روز عمر را باید تا می‌توانی کار کنی.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه برای شهدا چه در معراج، تشییع یا یادواره شهید به ذکر خاطره‌ای در این باره پرداخت و افزود: یک بار برای مراسم مولودی به هیإت ریحانةالحسین رفته بودم که یکی مرا دید گفت نمی‌خواهیم ما شهید شویم چه کسی را ببینیم؟ بعد همه خندیدند.

در ادامه صابر خراسانی از او پرسید در میان شهدا چه جنگ تحمیلی و چه مدافعان حرم، دلداده کدام شهید هستید که وی پاسخ داد: من دلداده شهید غلامعلی رجبی هستم و وابستگی عاطفی به او دارم. چون ما توفیق روضه‌خوانی را داریم، این شهید می‌تواند الگوی خوبی برای ما باشد.

این مداح اهل بیت (ع) درباره شروع فعالیت‌های مداحی‌اش اضافه کرد: من از سال ۷۶ در هیأت‌ها می‌خوانم، ولی از سال ۶۸ در دسته‌جات می‌خواندم. این محبت قلبی است که انسان را در دستگاه امام حسین اسیر و پاگیر می‌کند و در این راه نگهش می‌دارد. بهتر از این نمی‌توانم آن را توصیف کنم.

صابر خراسانی از عباسی درباره سخت‌ترین گریه وی البته نه در روضه‌خوانی، پرسید، عباسی گفت: یک روز نماز صبح به حرم امام رضا رفتم. پس از نماز در بست شیخ بهایی نشستم و بدون روضه به حال خودم اشک ریختم و با صدای اذان ظهر به خود آمدم. حتما توفیق روضه‌خوانی را همین آقا به من داده است.

وی همچنین در جواب به این‌که کجای زندگی‌ات به مو رسیده و پاره نشده است، تشریح کرد: خیلی مواقع پیش آمده است. در این لحظات، لطف اهل‌بیت را احساس کردم. آن‌ها نگذاشتند به پرتگاه پرتاب شویم. تا همین اندازه برای این برنامه فکر کنم کافی باشد.

عباسی در بیان خاطره‌ای از اردو‌های جهادی بیان کرد: ما برای کمک به شهر آق‌قلا رفته بودیم. در حال صحبت کاری بودیم. سعید قاسمی هم بود. او گفت شب‌های جمعه را بخوان: «شب‌های جمعه می‌گیرم هواتو اشک غریبی می‌ریزم برا تو...» من هم در همان حال در داخل آب این نوحه را خواندم و حال خوبی شکل گرفت.

وی درباره این‌که اگر پول زیادی به دستش برسد آن را چطور خرج می‌کند، اظهار کرد: راست می‌گویم نه برای این‌که ضبط می‌شود اگر پول زیادی به دستم برسد، تقسیم می‌کنم و برای چند عروس و داماد، جهیزیه ساده می‌خرم. اما برای زندگی خودم چیزی نمی‌گیرم.

عباسی در ادامه گفت: زخم‌های روحی مرا، مادرم می‌بندد و در هنگام نیاز سرم را روی پای او می‌گذارم. خدا همه مادران را حفظ کند و همه مادرانی را که از دنیا رفته خدا رحمت کند.

این مداح اهل بیت (ع) ادامه داد: کمابیش اهل مطالعه کتاب هستم و غیر از کتاب شعر که جزیی از کارمان است، مطالعه هم می‌کنم.

وی همچنین تأکید کرد: من دلداده حضرت رقیه هستم. اعتقاد دارم هر جایی یک مشکلی پیش بیاید به این خانم رو هم نیندازیم همین که ایشان نگاه کند ابی عبدالله آن گره را باز می‌کند و بعد هم به اجرای روضه‌ای در رثای حضرت رقیه پرداخت.

نظر شما