شناسهٔ خبر: 46753355 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سوپرلیگ اروپا و ماجرای پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس و استقلال ساعت‌های زیادی مردم را سرگرم می‌کنند و پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌نشانند اما متاسفانه به حق واقعی خود نمی‌رسند.

صاحب‌خبر -

خبرورزشیسر و صدایی که بر سر برگزاری سوپر لیگ اروپا به راه افتاده فقط و فقط به خاطر" پول "است. اساساً در تمام جنگ‌های قدرت پول حرف اول و آخر را می‌زند و در این ماجرا هم یکسری از باشگاه‌های متمول اروپایی به دنبال پول بیشتر هستند وگرنه هیچ دلیلی ندارد که ناگهان علیه فیفا و یوفا طغیان کنند. در ایران هم سالهاست که قضیه حق پخش تلویزیونی  در حرف حرف باقی مانده و در عمل اتفاق خاصی برای باشگاه‌های پرطرفدار نمی‌افتد.

پرسپولیس و استقلال و البته بسیاری از تیم‌های شهرستانی محبوب مثل تراکتور، صنعت نفت، سپاهان، ملوان، فولاد و... ساعت‌های زیادی مردم را سرگرم می‌کنند و پای گیرنده‌های تلویزیونی می‌نشانند اما متاسفانه به حق واقعی خود نمی‌رسند و نمی‌توانند از حق پخش تلویزیونی که حق مسلم آنهاست، بهره ببرند. ما نمی‌گوییم پرسپولیس و استقلال و سایر تیم‌های پرطرفدار هم مثل تیم‌های اروپایی طغیان کنند ولی به هر حال آنها باید در تمام این سالها حق خود را به نوعی می‌گرفتند.این که باشگاه‌های ما دولتی باشند، یک غلط گل درشت است و غلط بزرگتر این که آنها از حق طبیعی خود یعنی کپی رایت و حق پخش تلویزیونی محروم می‌شوند و هیچ اتفاق خاصی هم برایشان رخ نمی‌دهد.

در حال حاضر حق پخش هم اگر وجود دارد. البته اگر. بسیار ناچیز است و کفاف هزینه‌های میلیاردی باشگاهها را نمی‌دهد با پولی که بابت حق پخش به پرسپولیس و استقلال می‌رسد، آنها حتی نمی‌توانند یک بازیکن معمولی بخرند چه رسد به بازیکنان ۱۰میلیاردی که تا چند سال پیش ۵۰۰ میلیون قرارداد می‌بستند اما حالا به ۱۰ میلیارد هم «نه» می‌گویند.

نظر شما