شناسهٔ خبر: 46753177 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

خبر تلخ برای یوفا؛ سوپرلیگ مغلوبتان می‌کند!

دعوا‌های حقوقی بین مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا و برگزارکنندگان سوپرلیگ اروپا قطعاً در روز‌های آینده شورع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی: دعوا‌های حقوقی بین مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا و برگزارکنندگان سوپرلیگ اروپا قطعاً در روز‌های آینده شورع خواهد شد.

سوپرلیگ اروپا و مسئولان آن شانس بالایی دارند که در هر دادگاهی که یوفا یا فیفا علیه آنها برگزار کنند برنده شوند و رقابت‌های مد نظر خود را پیش ببرند. این صحبت‌های یک کارشناس حقوقی است که در رسانه‌های اروپایی و به نقل از «دیلی میل» انگلیس منتشر شده است.

دعواهای حقوقی بین مسئولان اتحادیه فوتبال اروپا و برگزارکنندگان سوپرلیگ قطعاً در روزهای آینده شورع خواهد شد. تا اینجا لیگ برتر انگلیس و یوفا تصمیم گرفته‌اند هم از قوانین خود استفاده کنند و هم اقدامات قانونی لازم برای تحت فشار گذاشتن باشگاه هایی که قصد حضور در سوپرلیگ را دارند، استفاده کنند.

یوفا گفته که باشگاه‌های شرکت‌کننده از شرکت در لیگ‌های داخلی خود محروم خواهند شد و بازیکنان نیز حق حضور در رقابت‌های ملی را نخواهند داشت. اما مارک اورث کارشناس حقوقی مستقر در مونیخ در این مورد می‌گوید: «به نظرم این باشگاه ها استدلال قوی پشت کار خود دارند.»

او می‌گوید اخیرا دادگاه‌های اروپایی در دو مورد مشابه در ورزش‌های دیگر که شامل کشتی و اسکی روی یخ می‌شود، اعتراض فدراسیون‌های مربوطه را رد کرده‌اند و حکم به برگزاری رقابت‌های جدید داده‌اند. این کارشناس حقوقی ادامه می‌دهد: «سوپر لیگ شانس بالایی برای برنده شدن در دادگاه دارد. یوفا و لیگ‌های اروپایی نمی‌توانند تیمهای شرکت کننده را به این دلیل که آنها تصمیم گرفته‌اند در یک رقابت دیگر شرکت کنند، از حضور در رقابت‌ها محروم کنند. قانون این اجازه را به آنها نمی‌دهد.»

نظر شما