شناسهٔ خبر: 46753116 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پیشکسوت استقلال در گفتگو با دانشجو:

الدحیل از استقلال وحشت دارد/ استقلال فوتبال زیبایی بازی می کند که نقش مجیدی پررنگ است

حمید واعظ پبشکسوت استقلال گفت: با توجه به نتایج رقم خورده باید بگویم که مطمئن هستم این الدحیل است که از استقلال می ترسد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم استقلال با به ثمر رساندن ۸ گل در دو بازی اولش در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا علاوه بر اینکه خط و نشان جدی برای رقبای خود کشید، هشدار جدی هم به تیم الدحیل قطر سومین حریف خود در گروه C منطقه غرب آسیا داد.


حمید واعظ پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با دانشجو، درباره شرایط این روزهای تیم استقلال و تغییراتی که پس از حضور کادرفنی جدید در این تیم ایجاد شده حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

 

استقلال الشرطه را با سه گل مغلوب کرد. این بازی را چطور ارزیابی کردید؟
- بازی در نیمه اول چندان چنگی به دل نمیزد. احساس می کنم با اخراج یکی از بازیکنان الشرطه و دوندگی بیش از حد نفرات این تیم کار برای استقلال تا حدی سخت شد. البته تغییراتی که در کادر بازیکنان ایجاد شده بود هم در این زمینه بی تأثیر نبود که استقلال بازی روان و زیبای قبلی‌اش مقابل الاهلی را ارائه ندهد.


چطور؟
- به طور مثال فرشید اسماعیلی در دیدار مقابل الاهلی کاملاً عالی و روان بازی می‌کرد اما در این دیدار به ویژه در نیمه اول آن فرشید اسماعیلی قبل نبود. البته فرهاد مجیدی هم در نشست خبری بعد از بازی گفت که از شاگردانش خواسته بود در این بازی خیلی به آب و آتش نزنند.


به خاطر فشردگی مسابقات؟
- بله دقیقا!


چه شد که استقلال توانست اینقدر راحت الشرطه، که فصل قبل دو بار با این تیم مساوی کرده بود را شکست بدهد؟
- به خاطر حرکت دو دفاع کناری بود. وقتی تیمی دفاع کناری هایش بالا بیایند، مانند زمانی که استراماچونی سرمربی استقلال بود تیم فوق العاده بهتر بازی می‌کند. اگر مسابقات اروپا را نگاه کنید متوجه می شوید که دفاع های کناری در طول یک مسابقه چند بار به خط حمله اضافه می‌شوند. وقتی این اتفاق در استقلال افتاد محمد نادری توانست در دو بازی متوالی به عنوان دفاع کناری دو گل بزند.


قبول دارید بازیکنان استقلال هم بهتر از لیگ بازی می کنند؟
- طبیعی است که بازیکن تیم استقلال در لیگ برتر یا جام حذفی هیچ وقت 100 نیست. شاید تیم های روبروی استقلال و پرسپولیس در دیدار با این دو تیم با انگیزه صددرصد شرکت کنند ولی وقتی استقلالی ها به آسیا می روند چون می دانند این مسابقات زیر نظر کارشناسان و مدیر برنامه هاست به همین خاطر صددرصد توانشان را در زمین می گذارند.


در کل قبول دارید استقلال با حضور فرهاد مجیدی متحول شده؟
- بله!


چرا؟
- این را باید به نقش تاثیرگذار مربی در تیم ربط داد. در هر مجموعه وقتی مدیر کاربلد باشد ۸۰ تا ۹۰ درصد راه خود به خود پیش می‌رود. قطعاً فرهاد مجیدی و کادر فنی‌اش در ارائه این بازی ها نقش داشتند که این تیم در ۶ بازی گذشته خود با این کادر فنی ۵ برد داشته. یادم هست یک بار از قایدی پرسیدند چرا در فصل نوزدهم این قدر درخشیدی که گفت استراماچونی مرا در پستی بازی داد که فوتبالم بیشتر دیده شد. استقلال امروز با سیستم 1-3-2-4 و یا 1-4-1-4 به زیبایی بازی می‌کند که در آن نمی توان نقش فرهاد را منکر شد. البته یک دلیل دیگر هم دارد.


چه دلیلی؟
- اینکه تیم استقلال به هیچ عنوان به حواشی کاری ندارد. برای نمونه اگر موضوع نشان دادن پیراهن دانشگر توسط فرشید اسماعیلی از سوی کادر فنی و سرپرستی بزرگ می شد و مربی و بازیکنان دیگر در این باره حرف می‌زدند استقلال ناخواسته وارد حواشی زیادی می شد و تمرکز تیم از بین می‌رفت اما دیدیم که به درستی نه مجیدی به این موضوع پرداخت و نه بازیکنان. البته رسانه ها هم اشاره ای به این مسائل نکردند. تیم باید از حواشی دور باشد.


الدحیل حریف بعدی تیم استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
- تیم های قطری با سرمایه‌گذاری های سنگین در سال‌های گذشته خود را برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا مهیا کردند اما جالب است با توجه به نتایج رقم خورده بگویم که مطمئن هستم این الدحیل است که از استقلال می ترسد. وقتی در یک تورنمنت گروهی یک تیم حریفانش را با نتایج بالا ببرد این باعث می شود ته دل سایر رقبا خالی شود. البته این برای استقلال زمانی می‌تواند مفید واقع شود که در باد برد های پرگل قبلی نخوابد و بازی به بازی با تاکتیک و استراتژی کامل وارد میدان شود.


نقطه ضعف استقلال مجیدی چیست؟
- فکر می کنم اگر در کارهای دفاعی دقت بیشتری شود استقلال هیچ نقطه ضعفی ندارد. چرا وقتی تیم دو بر یک جلو است استقلال باید عقب بکشد تا روی یک ضد حمله مرادمند مجبور شود بازیکنان حریف را بزند و کارت زرد بگیرد؟ باید فاصله بین خط دفاع و خط هافبک را کم کرد در غیر این صورت استقلال نقطه ضعف فاحشی ندارد بلکه می توان گفت از داخل دروازه تا نوک حمله همه خوب هستند. ضمن اینکه نباید نقش رشید مظاهری در موفقیت استقلال طی دو بازی اخیر را نادیده گرفت.

نظر شما