شناسهٔ خبر: 46752884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارسال ۶هزارو ۲۱۳ بیمه شده سلامت زنجان بر اثر کرونا بستری شدند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: سال گذشته ۶ هزارو ۲۱۳ نفر بیمار کرونایی تحت پوشش در بیمارستانهای استان بستری شدند که برای هر بیمار کرونایی، چهار میلیون و ۴۲۰ هزار تومان هزینه داشته که این رقم در استانهای بین سه تا ۱۰ میلیون تومان است.

صاحب‌خبر -

دکتریعقوب شیویاری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان  افزود: طی پیک بیماری کرونایی استان در ماههای تیر و آبان سال گذشته شمار کرونایی ها بیمه شده نیز بیشتر بود و این در حالی است که به ازای هر بیمار بستری در بیمارستان ها برای این اداره کل هزینه دارد و این مساله برای بیماران بدحال در بخش آی سی یو به مراتب بالاتر است.

وی اضافه کرد: میانگین سنی بستری بیماران کرونایی بیمه شده بیمه سلامت در بیمارستان  های استان ۶۲ سال  بود که این آمار از ابتلای گروه سالمندان به این بیماری حکایت دارد و به لحاظ جنسیتی نیز ۴۷.۳۳ درصد مرد و ۵۲.۶۷ درصد بانوان تشکیل می دهد.

شیویاری با بیان اینکه بیشترین جمعیت بیمه شده این اداره  کل را صندوق روستاییان تشکیل می دهد، افزود: بر این اساس شمار مبتلایان کرونایی این صندوق نیز بالاتر بود و درصد بسیار بزرگی از هزینه های درمانی نیز از شروع کووید - ۱۹ به کرونایی ها پرداخت شده است.

وی با اشاره بروز پیک چهارم کرونایی از فروردین سال جاری اظهار داشت: با توجه به اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این هفته و هفته  آینده  شرایط سخت کرونایی در کشور حاکم خواهد بود که امیدواریم با درایت  مسوولان امر، مدافعان  سلامت  و عموم مردم این مهم   نیز سپری شود.

وی اضافه کرد :از طرفی انجام واکسیناسیون برای گروه‌های هدف می تواند شمار فوتی ها و وضعیت شیوع بیماری را کاهش دهد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

این مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و لزوم کاستن از مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر پیشخوان، پوشش بیمه‌ای بیمه‌شدگان صندوق‌های کارکنان دولت،  روستاییان، سلامت همگانی و ایرانیان (صرفا بیمه‌شدگان بیمار خاص) که تا پایان سیستمی آن‌ها از اول فروردین‌ماه امسال به بعد است،  به صورت خـودکار تا ۳۱ شهریورماه امسال در سامانه معتبر شد.

نظر شما