شناسهٔ خبر: 46752876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دسترسی سهامداران بورسی به ۵ مظنه برتر

مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس از مصوبه تازه هیئت مدیره سازمان بورس مبنی بر دسترسی همه سهامداران به ۵ مظنه برتر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، روح الله دهقان گفت: پیش از این و بنابر دستورالعمل افشای اطلاعات بورس و فرابورس، سایت TSETMC مجاز به انتشار سه مظنه برتر بود. در حال حاضر این موضوع اصلاح شده و ۵ مظنه در اختیار سهامداران قرار گرفته است. براین اساس، ۵ مظنه برتر در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: این قابلیت در صفحه نماد از امروز (۳۰ فروردین) اجرایی شده است و در بخش دیده بان بازار از ابتدای هفته آینده فعال خواهد شد.

دسترسی سهامداران بورسی به ۵ مظنه برتر

دهقان اضافه کرد: مطابق با مصوبه هیأت مدیره سازمان و اصلاح دستورالعمل افشای اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و ابلاغ آن به شرکت مدیریت فناوری، این شرکت در سایت TSETMC اقدامات لازم را در راستای اجرای مصوبه حاضر انجام داده است.

وی مزیت اجرای این مصوبه را دسترسی یکسان به اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های بهتر سهامداران دانست و گفت: سامانه‌های آنلاین از ۵ مظنه استفاده می‌کنند، اما سایت TSETMC از سه مظنه استفاده می‌کرد. براین اساس و در راستای یکسان سازی دسترسی به اطلاعات برای همه سهامداران، تصمیم هیئت مدیره بر این قرار گرفته است که همه افراد به ۵ مظنه برتر دسترسی داشته باشند تا مزیتی برای شخص خاصی در این راستا ایجاد نشود.

۲۲۳۲۲۹

نظر شما