شناسهٔ خبر: 46752727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان کردستانی بومی‌سازی شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان متناسب این استان باید متناسب با فرهنگ این منطقه بومی‌سازی ‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در اولین نشست شورای قرآن، عترت و نماز استان در سال ۱۴۰۰ با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی به ویژه حوزه  قرآن، عترت و نماز و تداوم این وضعیت در شرایط کنونی، اظهار داشت: ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های این حوزه در شاخص‌های مختلف نیز باید با شرایط حاکم تطبیق داشته باشد.

وی افزود: باید متناسب با شرایط جدید، برنامه‌های این حوزه تدوین و به صورت جدی در دستور پیگیری قرار گرفته و بومی‌سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه برگزاری مسابقات قرآن،عترت و نماز را مانوس شدن هر چه بیشتر دانش‌آموزان با قرآن اعلام کرد و گفت: میزان بهره‌گیری دانش‌آموزان و خانواده‌ها از این برنامه‌ها، بستگی به ایجاد انگیزه و اقدامات تبلیغی دارد که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.
تداوم فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی

مسوول ستاد اقامه نماز کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در شرایط فعلی، اقدامات بسیار خوبی در آموزش و پرورش استان در راستای فعالیت ستاد اقامه نماز انجام شده است، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس،لازم است فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز با جدیت پیگیری و از فرصت فضای مجازی برای تداوم فعالیت‌ها استفاده کرد.

اکبر عظیمی با تاکید بر بهره‌گیری از فضای مجازی  در این زمینه افرود؛ ائمه جماعات مدارس می‌توانند متناسب با شرایط روز، پاسخگوی سوالات دانش‌آموزان بوده و با تولید محتوا به آموزش عملی نماز در قالب کلیپ‌های آموزشی بپردازند.
 
وی برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع نماز، تهیه و انتشار کلیپ‌های آموزشی نماز در کانال‌های مجازی دانش‌آموزان و مراسم نمادین جشن تکلیف دانش‌آموزی را از دیگر فعالیت های قابل انجام اعلام کرد.

۱۱۳ هزار دانش آموز کردستانی در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست گفت: سه مرحله آموزشگاه، منطقه و استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز تاکنون به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار شده و ۱۱۳هزار دانش‌آموز در آن شرکت کرده‌اند.

حجت الله نریمانی افزود: ۲۹۷ نفر از دانش‌آموزان در مرحله استانی به عنوان برگزیده مسابقات و نفرات اول تا سوم انتخاب شده‌اند و لوح تقدیر و هدایای نفرات برتر آماده و در حال ارسال به شهرستانها و مناطق برای اهدا به آنان است.

وی اظهار داشت: ۹۹ نفر از دانش‌آموزان دارای رتبه اول مسابقات قرآن، عترت و نماز به مرحله کشوری این مسابقات که تابستان امسال برگزار خواهد شد، راه یافتند.

استان کردستان دارای ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که در حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما