شناسهٔ خبر: 46749287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

واکسن کرونای «آسترازنکا» در ایران تولید کره جنوبی است

موفق گفت: واکسن «آسترازنکا» که وارد ایران شده تولید کشور کره جنوبی است و وزارت بهداشت از طریق سازمان بهداشت جهانی این واکسن‌ها را خریداری کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبرائیل موفق، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر عوارض سوء تزریق واکسن «آسترازنکا» اظهار کرد: واکسن آسترازنکا دارای تأییدیه سازمان بهداشت جهانی است و وزارت بهداشت نیز آن را تائید کرده است لذا مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی نسبت به دریافت این واکسن داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود افراد حائز شرایط برای دریافت واکسن کرونا بدون هیچ‌گونه نگرانی این واکسن را دریافت کنند، افزود: اگر واکسن آسترازنکا در اختیار بنده قرار دهند، حاضرم بدون تردید این واکسن را جلوی دوربین‌های خبری به خود و خانواده‌ام تزریق کنم.
 
موفق تصریح کرد: واکسن «آسترازنکا» که وارد ایران شده تولید کشور کره جنوبی است و وزارت بهداشت از طریق سازمان بهداشت جهانی این واکسن‌ها را خریداری کرده است.
 
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه مردم نباید فریب شایعاتی که در خصوص واکسن آسترازنکا مطرح می‌شود را بخوردند، گفت: چند روز گذشته خانم مرکل، نخست‌وزیر آلمان نیز برای اینکه به شایعات در خصوص این واکسن در کشورش پایان دهد، جلوی دوربین‌های تلویزیونی اقدام به تزریق این واکسن کرد.
 
وی خاطر نشان شد: واکسن آسترازنکا تاکنون از بین ۲۵۰ هزار نفر تنها یک نفر عوارض نشان داده است حال اگر این ۲۵۰ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شدند چند نفر آن‌ها جان خود را از دست می‌دادند یا دچار عوارض کرونایی غیر قابل بازگشت یا مشکل‌ساز می‌شدند؟.
 
موفق با اشاره به اینکه تمامی داروها و واکسن‌ها یک سری عوارض دارند، یادآور شد: آمپول پنی‌سیلین که یکی از رایج‌ترین داروها برای درمان بیماری سرماخوردگی است، ۲ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر به دلیل دریافت پنی‌سیلین جان خود را از دست می‌دهند.
 
سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطالب و تبلیغات سوءای که نسبت به واکسن آسترازنکا در برخی رسانه‌ها منتشر شده است هیچ‌گونه ریشه علمی نداشته و اکثر این مطالب، موضوعات عوام فریبانه ای است که توسط برخی رسانه‌ها جهت جذب مخاطب منتشر می‌شود.
 
وی تأکید کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم تا هر مطلبی را در خصوص واکسن‌های کرونا منتشر نکنند زیرا امکان دارد با انتشار این مطالب سوء، عده‌ای نسبت به دریافت واکسن بترسند و وزارت بهداشت نتواند واکسیناسیون سراسری را در کشور اجرا کند و در صورتی که هرچه سریع‌تر جلوی شیوع کرونا در کشور گرفته نشود خسارات جبران‌ناپذیری به‌سلامتی مردم وارد می‌شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما