شناسهٔ خبر: 46749006 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تدابیر بی‌تاثیر؛ اوضاع کرونا در هیچ شهرستانی در استان اردبیل مساعد نیست

گروه استان‌ها- طبق آمارهای اعلام شده از علوم پزشکی استان از زمان آغاز پیک چهارم درسطح استان شمار مبتلایان روز به روز در حال افزایش است و استان روبه وضعیت حاد کرونایی می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل، از زمان شیوع کرونا تاکنون مسئولان به اعمال محدودیت‌هایی متفاوتی برای گذر از شرایط بغرنج کرونا اقدام کرده‌اند که باعث کاهش این بیماری در استان قبل از عید شده بود اما در زمان تعطیلات عید نوروز با پذیرش میهمانان از مناطق مختلف باز هم آمار مبتلایان در سطح استان افزایشی شده است به گونه ای که بیمارستان‌های صحرایی در سطح استان برپا شده و مدارس نیز در اختیار علوم پزشکی برای رسیدگی به بیماران قرار گرفته است.

اکنون با روند صعودی بیماری در استان مسئولان به فکر اعمال محدودیت و تعطیلی اصناف و اماکن گردشگری افتاده‌اند تدابیری که هر چند به کاهش تجمعات مردم منجر شده‌ اما با توجه به آمار افزایشی مبتلایان نشان می‌دهد که راهکارها و برنامه‌ها‌ آن‌ گونه که باید در کنترل این بیماری موفقیت‌آمیز نبوده‌ است.

طبق آمارهای اعلام شده و گفته‌های مسئولان عدم رعایت پروتکل‌ها باعث بوجود آمدن پیک چهارم در سطح استان شده است اما با توجه به آمارهای قبل عید می توان به راحتی به این موضوع پی برد که اگر مسئولان در اعمال محدودیت‌های عید کوتاهی نمی‌کردند و از ورود مسافران به شهر ممانعت می‌کردند این  روزها شاهد افزایش بیش‌از پیش آمار بیماری کرونا در استان نبودیم.

  اوضاع کرونا در هیچ شهرستانی مساعد نیست 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به اینکه تعداد مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها با شیب تندی در حال افزایش است اظهار داشت:  اوضاع کرونا در هیچ شهرستانی مساعد نیست و شمار بستری همزمان افراد مبتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر شده و رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه  آمار مراجعه بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا شدت گرفته، افزود: 50 درصد تخت‌های بیمارستانی استان  به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است و پرسنل بهداشت و درمان در حالت آماده باش کامل و بدون استراحت در حال خدمات‌رسانی به بیماران هستند.

وی با بیان اینکه برای کنترل اوضاع نیازمند همکاری جدی مردم و مسئولان در اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا در سطح استان و اعمال محدودیت‌ها است گفت:  از مردم خواهشمندیم بیماری کرونا را جدی بگیرند، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و حضور در سطح شهر جدا خودداری کنند.

 مدارس در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت 

فرماندار اردبیل نیز در این باره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل شرایط سخت کرونا و تکمیل شدن ظرفیت‌های بیمارستان‌ها مدارس اردبیل برای خدمات دهی به بیماران کرونایی آماده شد گفت:  علاوه بر راه‌اندازی بیمارستان صحرایی یکی از مدارس اردبیل به تجهیزات و 15 تخت مجهز شد و در صورت نیاز به بیماران کرونایی خدمات ارائه خواهد کرد

امامی‌یگانه وضعیت کرونا را در شهرستان اردبیل نگران کننده عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و به منظور جلوگیری از تجمعات و هر گونه ازدحام و عادی انگاری شرایط فعلی این بیماری، مسیرهای ورودی شورابیل با همکاری پلیس راهور و شهرداری مسدود شد. 

وی با اشاره به اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند وضعیت سخت‌تر خواهد شد، افزود: پیام این محدودیت‌ها علاوه بر کاهش تجمعات، هشدار برای هر گونه خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا برای عموم شهروندان و حضور در اماکن عمومی فقط برای انجام امور ضروری است.

بر اساس گزارشات دریافتی ظرفیت تخت‌های بسیاری از بیمارستان‌های استان تکمیل شده و این روزها مردم تقاص بی‌تدبیری‌های مسئولان را با ورود استان به وضعیت حاد کرونایی می‌پردازند.

اما برای گذر از این وضعیت تلاش و همکاری مردم نیاز است تا بتوانیم دوباره به وضعیت عادی بازگردیم که امیدواریم مردم  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با رعایت محدودیت‌های کرونایی کمک حال مدافعان سلامت در این روزهای سخت و طاقت‌فرسا باشند.

انتهای‌پیام/131/ح

 

نظر شما