شناسهٔ خبر: 46748779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مسئول:

احتکار سیمان در خراسان شمالی وجود ندارد؛ مشکل کمبود است

اعظم قهرمانی

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: تعطیلی واحد تولیدی سیمان بجنورد، موجب کمبود سیمان در استان شده است.

صاحب‌خبر -

علی اصغر رضازاده در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که شنیده شده برخی از افراد اقدام به احتکار سیمان در این استان کرده اند، اظهارکرد: در فصل زمستان به مدت حدود دو ماه برای صرفه جویی در مصرف سوخت کارخانه سیمان بجنورد تعطیل شد.

وی افزود: بعد از شروع به کار مجدد، این واحد تولیدی با تمام ظرفیت در حال تولید است، اما در آن برهه زمانی به علت عدم تولید این محصول پروژه های مربوط به ساخت و ساز تعطیل شدند.

رضازاده ادامه داد: اما در حال حاضر بیشتر پروژه ها توسط پیمانکاران و سایر بخش های خصوصی در حال انجام است و افزایش تقاضا موجب شده تا کمبود سیمان در بازار احساس شود.

وی با اشاره به اینکه احتکار سیمان را قبول ندارم، تصریح کرد: کمبود سیمان سبب شده تا افراد احساس کنند که سیمان احتکار شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که مقدار قابل توجهی از سیمان تولید شده به خارج استان و کشور نیز صادر می شد و آیا هم اکنون صادرات سیمان نیز وجود دارد؟ گفت: کارخانه سیمان در ابتدا باید نیاز استان را برطرف کند و بعد از آن محصول مازاد را به سایر نقاظ ارسال کند.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به کمبود و نیازی که در بازار خراسان شمالی وجود دارد، صادرات این محصول به خارج استان کاهش یافته باشد.

معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی میزان تولید سالانه کارخانه سیمان بجنورد را یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام

نظر شما