شناسهٔ خبر: 46748645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

در گفت و گوی آنلاین شهردار اصفهان و شهردار گیونگجو کره جنوبی مطرح شد:

گسترش مناسبات فرهنگی و گردشگری میان دو شهر اصفهان و گیونگجو

جوان آنلاين

در گفتگوی مجازی شهردار اصفهان و جو ناک یونگ شهردار گیونگجو کره جنوبی، بر گسترش روابط فرهنگی میان دو شهر تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،قدرت اله نوروزی در گفت و گوی مجازی با شهردار گیونگجو کره جنوبی با بیان اینکه اصفهان در شرایط سختی از لحاظ شیوع کرونا به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به این شرایط همه امکانات را بسیج و مکان های تجمع را محدود کرده ایم و در حال تلاش برای خروج از این شرایط هستیم.

وی تصریح کرد: گیونگجو زمانی پایتخت شیلا و اصفهان نیز در دوره های مختلف تاریخی از جمله سلجوقیان، آل بویه و صفویه پایتخت ایران بوده است، چنین ویژگی هایی از دو شهر، زمینه را برای همکاری های بیشتر و پیوندهای مناسب فراهم می کند.

شهردار اصفهان رابطه دو کشور ایران و کره را رابطه‌ای دیرینه ذکر کرد و ادامه داد: این رابطه فرصتی برای تعامل و هم افزایی بیشتر است، همکاری فرهنگی میان دو کشور با محوریت جاده ابریشم تقویت شده است و رابطه بین دو شهر اصفهان و گیونگجو در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.  

وی با بیان اینکه دو شهر اصفهان و گیونگجو به لحاظ سابقه تاریخی و فرهنگی شهرهایی مناسب برای گردشگری هستند، تاکید کرد: این موضوع می تواند به عنوان زمینه ای برای همکاری میان دو شهر باشد. 

نوروزی اضافه کرد: شرایطی که کرونا برای همه جهان به وجود آورده سرانجام به پایان می رسد و ما در این شرایط باید زمینه برای همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف را برای سال های آینده هدف گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه این گفت و گو می تواند به عنوان آغاز یک پروتکل همکاری با موضوع گردشگری میان دو شهر باشد، افزود: دو شهر اصفهان و گیونگجو می توانند باعث بهبود روابط دو کشور ایران و کره شوند تا این تعامل بهتر از گذشته شکل گیرد.

شهردار اصفهان افزود: امیدوارم این گفت و گو سرآغاز یک مسیر خوب برای تداوم همکاری ها، گسترش روابط و توسعه همکاری‌ها در حوزه های دیپلماسی، گردشگری و مباحث فرهنگی باشد.

 

*لزوم تقویت رابطه اصفهان و گیونگجو

شهردار گیونگجو نیز در این گفت و گو بر گسترش روابط میان دو شهر تاکید کرد و افزود: هر دو شهر اصفهان و گیونگجو دارای سابقه تاریخی بسیار مهمی هستند و تمایل داریم این رابطه مستحکم تر از گذشته ادامه پیدا کند.

"جو ناک یونگ" سابقه تاریخی و فرهنگی شهر گیونگجو را شبیه به اصفهان ذکر کرد و افزود: شهر گیونگجو جزو پایتختهای تاریخی بوده و دارای مقبره های تاریخی در ادوار مختلف است که چنین ویژگی ها، پیشینه های تاریخی و تشابهات فرهنگی بر استمرار رابطه میان دو شهر تاکید می کند.

شهردار گیونگجو با بیان اینکه درک این مناسبات میان دو شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: شهر ما نیز دارای آثار تاریخی زیادی است که آنها را حفظ کرده ایم.

جو افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی می تواند رابطه اصفهان و گیونگجو را تقویت کند، از شهردار اصفهان دعوت می‌کنم به شهر ما بیاید تا بتوانیم مذاکرات بیشتری داشته و بسیاری از مسائل را در ملاقات حضوری برطرف کنیم.

گفتنی است گیونگجو یکی از شهرهای کره جنوبی در جنوب شرق استان گیونگ سانگ شمالی است، این شهر دومین شهر بزرگ استان به شمار می رود.

این شهر یکی از شهرهای تاریخی کره جنوبی و بیش از هزار سال پایتخت پادشاهی باستانی شیلا بوده و قدمتی بیش از 2 هزار سال دارد. گیونگجو با اصفهان پیمان دوستی دارد. 

نظر شما