شناسهٔ خبر: 46748578 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

پایان آوار برداری در سی سخت/۱۰۰ میلیارد برای بازسازی مدارس جذب شد

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پایان آوار برداری مناطق زلزله زده سی سخت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کلانتری ظهر دوشنبه در بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، افزود: آوار برداری ۸۰۰ واحد در مناطق مختلف شهر سی سخت به مراحل پایانی خود رسیده و باید سایر فازهای ساخت و ساز منازل به سرعت و دقت اجرایی شود.

کلانتری با اشاره به معرفی ۲۵۰۰ واحد به بانک، تصریح کرد: ۴۵۰ مورد عقد قرارداد با بانک انجام و شروع ساخت ۲۰۰ واحد عملیاتی شده است.

کلانتری با بیان اینکه صدور مجوز، پروانه ساخت و طی مراحل ارائه تسهیلات سرعت می‌گیرد، گفت: دولت امتیازات ویژه و مناسبی برای ساخت و ساز سی سخت در نظر گرفته و باید به نحو مطلوبی از این پتانسیل بهره برد.

استاندار افزود: باید با همت و تلاش مردم و حمایت همه جانبه متولیان، شهر سی سخت ساخته شود.

وی با تقدیر از نیروهای فعال امدادی، شهرداری سی سخت و پرسنل فعال، ابراز داشت: باید برای کمک به حضور مردم و ترغیب بیش از پیش برای ساخت و سازها تلاش کرد و از حمایت‌های مصوب شده و امتیازات برای ساخت هرچه سریع‌تر واحدها بهره برد.

استاندار با اشاره به مصوبه معاون اول ریاست جمهوری پیرامون ساخت و ساز بالای ۸۰ درصد، گفت: مقرر شد اگر ساخت و ساز بالای ۸۰ درصد در زمان مشخص شده شکل بگیرد، در صورت نیاز، کمک هزینه با تأیید استاندار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین و افزایش اعتبار شکل بگیرد.

استاندار همچنین در بازدید از هنرستان کار و دانش سی سخت از نیاز به تعمیر ۲۶ مدرسه در سی سخت خبر داد.

کلانتری با بیان اینکه هشت مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی داشته و چهار مدرسه نیازمند مقاوم سازی است، ابراز داشت: خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و فارس به عنوان استان معین هرکدام اهدا و مقاوم سازی دو واحد را خواهند داشت.

وی ابراز داشت: بر همین اساس جذب بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کمک از طریق خیرین، استان‌های معین و اعتبار استانی برای بهبود زیرساخت مدارس سی سخت را خواهیم داشت.

کلانتری افزود: ۸۰ میلیارد تومان کمک استان‌های معین و ۱۵ میلیارد تومان کمک خیرین برای ساخت مدارس سی سخت است.

نظر شما