شناسهٔ خبر: 46748532 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴ دستگاه فلزیاب در کردستان کشف شد

سنندج – ایرنا - مسوول روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: با همکاری ماموران نیروی انتظامی چهار دستگاه فلزیاب در شهرستان دهگلان و مریوان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

تیمور خالدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به کشف سه دستگاه فلزیاب و دستگیری سه نفر متهم در شهرستان دهگلان افزود:ماموران انتظامی پاسگاه روستاهای "بلدستی" و "قورچایی"، در محدوده روستاهای "کچی گرد"، "بایتمر"، "گنداب" و "گمه‌دره" به سه نفر مشکوک شده که پس از بررسی سه دستگاه فلزیاب از این افراد کشف کردند.

وی با تقدیر از تلاش و اقدام مناسب نیروی انتظامی این شهرستان، اظهار داشت: در همین راستا دستگاه‌های فلزیاب ضبط و سه نفر متهم نیز به همراه پرونده آنها به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

وی اهمیت همکاری مردم به ویژه اعضای دوستدار میراث‌فرهنگی شهرستان را در شناسایی افراد سودجو مهم ارزیابی کرد و افزود: این پرونده توسط یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان و امور حقوقی اداره‌کل میراث فرهنگی استان تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

مسوول روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب درمریوان گفت: براساس گزارش واصله، نیروی انتظامی این شهرستان در محدوده روستای "مرانه" پس از مشکوک شدن به سه نفر اقدام به بازرسی محل کرد که در این جریان یک دستگاه فلزیاب کشف شد.

وی افزود: در همین راستا دستگاه فلزیاب ضبط و سه نفر از متهمان به همراه پرونده آنها به‌ منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و روند این پرونده از طریق یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره‌کل در حال پیگیری است.

خالدی با اشاره به لزوم حفاظت از آثار تاریخی شهرستان عنوان کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب غیرقانونی است و با افراد خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۰ اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی بوده که ۸۷۸ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل ۷۷۳ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۰ مورد میراث طبیعی، ۶۲ مورد میراث معنوی و ۲۳ مورد میراث منقول است.

نظر شما