شناسهٔ خبر: 46748285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار:

حمایت از مناطق کم برخوردار در شهرداری قم ادامه دارد

شهردار قم گفت: تجربه شهرهای بزرگ و دانش حیطه مدیریت شهری این موضوع را اثبات کرده که توجه به رشد شهرها بدون توجه به هماهنگی‌های اجتماعی و کالبدی و مسئله عدالت اجتماعی نمی‌تواند سرانجام خوشی داشته باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سقائیان نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"از زمان ظهور سرمایه داری در غرب، معیارهای پولی به مهم‌ترین شاخص برای ارزیابی و پیشرفت در جوامع تبدیل شده‌اند. این در حالی است که پیش از آن معیارهای فرهنگی و اجتماعی برای مقایسه توسعه یافتگی و پیشرفت در جوامع مهم شمرده می‌شد.

در مدیریت شهرها هم اگر بخواهیم تنها شاخص‌های پولی صرف را معیار قرار دهیم، به یک بن بست دیر پا برمی‌خوریم. تجربه شهرهای بزرگ و دانش حیطه مدیریت شهری این موضوع را اثبات کرده که توجه به رشد شهرها بدون توجه به هماهنگی‌های اجتماعی و کالبدی و مسئله عدالت اجتماعی نمی‌تواند سرانجام خوشی داشته باشد. مفهوم توسعه پایدار بدون کاهش ناهماهنگی‌های فضای و اجتماعی ممکن نیست از طرفی عدالت اجتماعی در شهر به عنوان یک مفهوم پیچیده در یک ساختار پیچیده‌تر، موضوعی است که به بررسی و بازتعریف شاخص‌ها نیاز دارد.

از ابتدای ورود به شهر قم تلاش کردم این مسئله به نحوی منطقی در دستور کار قرار بگیرد. نمی‌توانستیم نسبت به مناطق شهری که کم برخوردار هستند بی تفاوت باشیم، اما در عین حال ملزومات اداره شهر در مناطقی که مردم هزینه بیشتری برای زندگی در آن می‌پردازند، هم بسیار مهم بود. نگاهی به مصارف به منابع بودجه مناطق شهرداری قم در سال گذشته هم نشان می‌دهد سه منطقه بخشی از بودجه خود را به شهرداری مرکز منتقل کرده و پنج منطقه دیگر برای اداره خود از مرکز کمک گرفته‌اند.

تلاش و ایده آل ما این است که مناطق شهرداری قم از نظر بودجه‌ای خودکفا شوند، اما تا آن روز مسیر کاهش بی عدالتی‌های اجتماعی و حمایت از مناطق کم برخوردار در شهرداری قم ادامه خواهد داشت. "

نظر شما