شناسهٔ خبر: 46748166 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

لیگ ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی با بیان اینکه در سال 1400 در چند رشته ورزش‌ها و بازی‌های بومی محلی، مسابقات لیگ برگزار خواهد شد، گفت: برای اجرای برنامه های در نظر گرفته شده در سال جدید درخواست افزایش بودجه فدراسیون را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمدتقی امیری خراسانی درباره برنامه های پیش بینی شده فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در سال جاری، اظهار کرد: امسال برنامه های زیادی در تقویم ورزشی تدوین شده که اجرای آن ها بستگی به وضعیت بودجه و شرایط کرونا دارد. سال گذشته نیز برنامه های زیادی پیش بینی شده بود که به خاطر کمبود اعتبارات، فقط موفق به اجرای برنامه ها در سطح استان شدیم.‌ در حقیقت اعتبار اختصاص یافته در حد یک هیات استانی بود تا فدراسیون.

وی با بیان این که امسال بودجه پیشنهادی ما به وزارت ورزش و جوانان افزایش ۱۵ برابری اعتبارات نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته به فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در حدود هزینه های جاری و حقوق کارمندان فدراسیون بود که جوابگوی بسیاری از برنامه های پیش بینی شده نبود. امسال از وزارت ورزش درخواست کردیم که بودجه فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی تا ۱۵ برابر افزایش پیدا کند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی یکی از برنامه های تدوین شده در سال جاری را برگزاری جام های خانه های روستایی، مینی فوتبال و … عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سعی داریم این جام ها را ابتدا در سطح روستاها شروع کرده و سپس تا سطح ملی ادامه دهیم.

امیری گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها شناسایی استعدادها در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی است، بنابراین در این زمینه با فدراسیونهایی که در ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی فعالیت خوبی دارند، همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی همچنین از برگزاری لیگ در چند رشته بازیهای بومی و محلی و سنتی در سال جاری خبر داد و افزود: سعی داریم امسال در رشته هایی همچون هفت سنگ، چوب کشی و کشتی چوخه برای اولین بار لیگ را به صورت حرفه‌ای برگزار کنیم. در بحث جشنواره ها نیز به دنبال اجرای جشنواره های بومی محلی در اماکن عمومی هستیم تا در جنبه همگانی آن گام های موثری برداریم که البته اجرای این برنامه ها منوط به رفع مشکلات ناشی از بیماری کرونا خواهد بود.

وی یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده برای بهتر شدن جایگاه بازیهای بومی و محلی در جامعه را تعامل با فدراسیون های ورزش دانش آموزی، دانشجویی، نیروهای مسلح و کارگری و اضافه کردن چند رشته بومی و محلی در لیست مسابقات این فدراسیون ها عنوان کرد.

امیری در پایان گفت: در صورت بهتر شدن شرایط از نظر بیماری کرونا، سعی داریم امسال جام خوشه چین را برای دومین بار به صورت ملی و بین المللی برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی چون خدمات دهنده است و کمتر مورد توجه قرار می گیرد، برای اجرای برنامه های تدوین شده، نیاز به توجه و حمایت بیشتر از سوی مسئولان دارد.

نظر شما