شناسهٔ خبر: 46748085 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

صدور اخطاریه و جمع‌آوری خودروهای فرسوده از معابر شهر قدس

شهردار قدس با اشاره به نقش مهم شهروندان در خصوص ساماندهی معابر شهری و احساس مسئولیت اجتماعی در قبال موضوع سد معابر عمومی، گفت: به منظور ساماندهی خودروهای فرسوده رهاشده و مسدود کننده معابر عمومی در سطح شهر، شهرداری قدس نسبت به صدور، الصاق و ابلاغ اخطاریه‌های قانونی جهت انتقال این خودروها اقدام کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، مسعود مختاری با اشاره به موضوع سد معابر عمومی اظهار کرد: این موضوع یکی از مشکلاتی است که تمامی شهرها مبتلا به آن هستند و تحت عناوین و اهداف مختلفی همچون بساط گستری، رهاسازی خودروهای فرسوده و سایر موارد مشاهده می‌شود.

وی افزود: با استناد به مواد قانونی همچون بندهای ۲ و ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سد معابر عمومی و انتفاع از آن تحت هر عنوانی خلاف قانون بوده و شهرداری موظف است به منظور رعایت حقوق عامه و جلوگیری از تضییع آن نسبت به رفع آن اقدام کند.

شهردار قدس گفت: یکی از مصادیق سد معابر عمومی خودروهای فرسوده رها شده در معابر سطح شهر است که مدت‌ها بدون حرکت در محل مورد نظر باقی مانده و مشکلاتی همچون سد معابر عمومی، افزایش معضل کمبود محل پارک خودرو، نابسامانی بصری، مشکلات زیست محیطی و اجتماعی را به دنبال دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا شهرداری قدس از طریق معاونت خدمات شهری به منظور ساماندهی این موضوع نسبت به صدور اخطاریه‌های ابتدایی و نهایی و الصاق و ابلاغ آنها برای خودروهای فرسوده رها شده و مسدود کننده معابر عمومی در شهر قدس اقدام کرده است.

مختاری با بیان اینکه در سال گذشته هشت دستگاه خودروی فرسوده رها شده از سطح شهر جمع آوری و به پارکینگ انتقال یافت، تصریح کرد: رفع مسئله سد معابر عمومی در کنار وظیفه قانونی شهرداری‌ها ارتباط مستقیمی با نقش‌آفرینی شهروندان دارد و بایستی ضمن آگاهی بخشی و القای احساس مسئولیت به شهروندان، گام‌های مثبتی در جهت مشارکت و همکاری میان مدیریت شهری و شهروندان در جهت ساماندهی معابر برداشته شود.

وی با اشاره به استمرار این اقدام توسط شهرداری، از صدور چهار اخطاریه در هفته گذشته به منظور جمع آوری خودروهای فرسوده رهاشده در سطح شهر خبر داد و گفت: در ابتدا اخطاریه جهت جمع آوری خودروهای اسقاطی به مالکان صادر می‌شود و در صورت توجه نداشتن مالک، شهرداری بر اساس مجوزهای قانونی و با همکار پلیس راهور نسبت به انتقال خودرو به پارکینگ اقدام می‌کند.

شهردار قدس از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده خودروهای فرسوده در سطح شهر، مراتب را از طریق شماره تلفن ۴۶۸۲۲۱۱۶ به معاونت خدمات شهری گزارش کنند تا شهرداری نسبت به صدور اخطاریه و انتقال این خودروها اقدام کند.

منبع: برنا

نظر شما