شناسهٔ خبر: 46747911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با هدف ارتقای کیفیت فضاهای زندگی صورت گرفت

طراحی و تولید انواع پنل‌های مشبک در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

محققان پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با هدف ارتقای فضاهای زندگی از طریق طراحی و تولید عناصر و جزئیات معماری اقدام به تولید انواع پنل‌های مشبک، اکسسوری، مبلمان شهری و قطعات بتنی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با هدف ارتقای فضاهای زندگی از طریق طراحی و تولید عناصر و جزئیات معماری و با استفاده از نیازها و تکنولوژی‌های روز دنیا، اقدام به تولید انواع پنل‌های مشبک، اکسسوری، مبلمان شهری و قطعات بتنی کردند.

 

سیدجعفر امیریان مدیرعامل شرکت صفه با اشاره به سابقه تاسیس این شرکت از سال ۱۳۹۱ و حضور آن در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد، هدف از تشکیل این گروه را ارتقای کیفیت فضا‌های زندگی از طریق طراحی و تولید عناصر وجزییات معماری با استفاده از نیاز‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا عنوان کرد وگفت: به همین منظور شرکت صفه به مطالعه و بررسی مواد و مصالح مختلف و نقاط ضعف و قوت هریک از آن‌ها پرداخته که در نهایت بتن مسلح به الیاف شیشه (GFRC) را به عنوان مواد اولیه انتخاب کرده است.


امیریان، پایداری بالا، خصوصیات مکانیکی ویژه، شکل‌پذیری، کیفیت سطحی و بصری خوب، قیمت مناسب دردسترس بودن مواد تشکیل دهنده شامل سیمان و سنگدانه و امکان تولید انبوه را از مزایای بتن GFRC برشمرد.


به گفته وی، این شرکت با تکیه بر تجربه چندین ساله و بهره‌وری از دانش و توان فنی نیرو‌های جوان خود و با استفاده از روش‌های نوین روز دنیا پس از کسب مجوز فناوری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توانسته اقدام به تولید محصولاتی ازجمله انواع پنل‌های مشبک قابل استفاده در نما‌های ساختمانی، فضا‌های داخلی، جداره‌ها و فضا‌های شهری و نورپردازی، مبلمان شهری شامل انواع نیمکت، چراغ‌های چمنی، گلدان، زباله‌دان و گریتینک درخت و انواع اکسسوری شامل قلمدان، جای کاغذ یادداشت، گلدان و شمعدان کند.


مدیرعامل شرکت صفه فعالیت و توانایی این شرکت را محدود به موارد ذکر شده ندانست و اذعان داشت: امکان طراحی و تولید انواع پنل‌ها و قطعات بتنی مطابق با خواست کارفرما وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با طراحی خاص و منحصر به فرد، متناسب با هویت و الگو‌های فرهنگی و اصیل ایرانی اسلامی در کنار خلاقیت و حفظ اصول زیبایی شناسی، زیبایی و آرامش را توامان با کارآیی و عملکرد به چهره فضا‌های امروز بازگردانیم.

نظر شما