شناسهٔ خبر: 46747106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

آمار مبتلایان به کرونا در قزوین از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرد

قزوین - ایرنا –معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: میزان ابتلا به بیماری کرونا در سطح این استان، به صورت روزانه در حال افزایش است و تعداد مبتلایان از مرز یک هزار و ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

علی اکبر کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت استان قزوین، با افزایش میزان ابتلا به کرونا و رسیدن به یک هزار ابتلا در طی ۲۴ ساعت گذشته، بسیار نگران کننده است.

وی بیان کرد: به طور تقریبی ۱۰۰ درصد از  بیماران کرونایی قزوین مبتلا به کرونای جهش یافته انگلیسی هستند و نگرانی هایی در خصوص شیوع کرونای برزیلی نیز در کشور و به تبع آن استان قزوین وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، تصریح کرد: از تمام شهروندان تقاضا می شود نسبت به رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی جدی باشند و از برگزاری دورهمی‌ها و افطاری‌ها در وضعیت کنونی اجتناب کنند.

کرمی با اشاره به اینکه، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۸۵ تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، صورت گرفته است، افزود: روزانه بیش از 750 مشاوره توسط کادر این مرکز به بیماران داده می شود.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد تماس های منجر به اعزام ۵۳ مورد و تعداد نمونه گیری های انجام شده در منزل بیماران ۲۴ مورد بوده است.

کرمی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به طور کلی ۱۱ هزار و ۸۲۳ آزمایش مولکولی تشخیص کووید۱۹ (PCR) صورت گرفته که در ۲۴ ساعت گذشته، نتیجه یک هزار و ۴۳۹ آزمایش، مثبت اعلام شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و تعداد بیماران بدحال نیز 43 نفر اعلام شده است. 

نظر شما