شناسهٔ خبر: 46746777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛

واکسیناسیون کامل کادر درمان کرمانشاه تا ابتدای اردیبهشت

کرمانشاه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از واکسیناسیون کامل کادر درمان این استان تا ابتدای اردیبهشت‌ خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمودرضا مرادی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته تعداد ۱۵ هزار و ۴۸۰ دُز واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحویل شده که با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان به صورت کامل انجام خواهد شد.

وی افزود: واکسن‌ها با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه انجام خواهد شد اما متولی اصلی واکسیناسیون معاونت بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: جهت افزایش در سرعت و دقت در واکسیناسیون تزریق واکسن در ۲ شیفت کاری و با نظارت معاونت بهداشتی انجام و در سامانه سیب ثبت خواهد شد، تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرسنل واکسینه شده و رؤسای بیمارستان‌ها و شبکه‌ها باید در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را با همکاری معاونت‌های بهداشت و درمان انجام دهند.

وی ادامه داد: نکته مهم اینکه تزریق واکسن باید بر اساس دستورالعمل‌ها انجام شود و تمام بیمارستان‌ها و شبکه‌ها موظف به اجرای آن بوده و نباید خارج از روال انجام شود.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه باید درمان سرپایی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، در این راستا مراکز درمان سرپایی در شهرستان‌های این استان باید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته سه مرکز به مراکز ۱۶ ساعته در شهر کرمانشاه اضافه خواهد شد، گفت: راه اندازی مراکز سرپایی در شهرستان‌هایی که این مراکز در آن‌ها وجود ندارد یا تعداد آن کم است، ضروری است.

مرادی افزود: در شهرستان‌هایی مانند سنقر و کلیایی و اسلام آبادغرب که تعداد موارد بستری زیاد است، باید به مراکز درمان سرپایی اضافه شده تا موارد بستری کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: بیشترین تاکید بر رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای آن‌ها است، متأسفانه در شهر کرمانشاه دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت فراگیر رعایت نمی‌شود.

نظر شما