شناسهٔ خبر: 46746752 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پژوهشگران علوم پزشکی شیراز ۱۵ اختراع ثبت کردند

شیراز - ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پژوهشگران این دانشگاه در سال گذشته ۱۴ اختراع در داخل کشور و یک اختراع در خارج از کشور به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

 دکتر عباس رضائیان زاده دوشنبه گفت:یک اختراع حوزه علم ایمنی شناسی با عنوان «Anti-Muc۱۸ Human Immunotoxin And Applications Thereof» در آمریکا به ثبت رسید.

وی افزود: از ۱۴  اختراع ثبت شده در داخل کشور، ۱۰ مورد در حوزه ساخت مواد، تجهیزات و وسایل، سه مورد مربوط به فرآیندهای اندازه گیری، کشت و خالص سازی در حوزه سلولی و ملکولی و یک مورد هم در حوزه درمان مسمومیت با استفاده از یک نوع ماده شیمیایی است.

براساس مطلب دریافتی ایرنا، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز گفت: دفتر ابداعات، اختراعات و مالکیت فکری این دانشگاه، حامی و یاریگر مخترعان و نوآوران علوم پزشکی است و برخی امور اداری و اجرایی از جمله تشکیل پرونده حضوری، دریافت گواهی ثبت اختراع از اداره مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را نیز به نمایندگی از آنها می تواند پیگیری کند.

 علیرضا چوبینه ادامه داد: دفتر یادشده از یک دهه پیش در طبقه هفتم ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز راه اندازی شده است و آماده ارایه خدمات آموزشی و مشاوره ای‌ در زمینه ثبت مالکیت فکری در داخل و خارج از کشور، به استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه یاد شده است.

نظر شما