شناسهٔ خبر: 46746704 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح جشنواره کن با فیلمی از «ماریون کوتیار»

تهران- ایرنا- هفتادوچهارمین دوره از «جشنواره بین‌المللی فیلم کن» تابستان امسال با نمایش فیلمی از «ماریون کوتیار»، هنرپیشه مطرح فرانسوی، آغاز به کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، درام انِت ساخته لئوس کاراکس فیلمساز فرانسوی با بازی بازیگران نام‌آشنایی چون ماریون کوتیار و آدام درایور، به عنوان فیلم افتتاحیه هفتادوچهارمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن معرفی شد.

این فیلم که اولین فیلم انگلیسی‌زبان کاراکس است، داستان یک زوج به ظاهر خوشبخت را روایت می‌کند. هنری یک استندآپ کمدین است و همسرش، آن، یک خواننده معروف. همه چیز خوب پیش می‌رود تا این که تولد اولین فرزند این زوج، آنِت، زندگی آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد. 

آنت اولین فیلم بلند کاراکس پس از هولی موتورز یا موتورهای مقدس است که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد و آن هم اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد.

ماریون کوتیار یک بازیگر ۴۵ ساله فرانسوی است که با بازی در سه‌گانه تاکسی به شهرت جهانی رسید و بعدها در فیلمهای مطرحی چون تلقین، شوالیه تاریکی برمی‌خیزد و شیوع بازی کرد. این هنرپیشه پرآوازه جایزه اسکار، جایزه بفتا، جایزه گلدن گلوب، دو جایزه سزار، جوایز فیلم اروپا و جایزه لومیر را در کارنامه هنری خود دارد.

 با تداوم بحران شیوع کرونا، نسخه سال ۲۰۲۱ جشنواره کن به جای ماه مه (اردیبهشت)، از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۰) برگزار می‌شود؛ اسپایک لی فیلمساز مطرح آمریکایی ریاست هیات داوران دوره آتی از این جشنواره معتبر سینمایی را برعهده دارد و درباره فیلم‌های بخش رقابتی داوری خواهد کرد.

نظر شما