شناسهٔ خبر: 46746663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام واجبات خدا مسیری برای رسیدن آرامش انسان

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه انسان با ذکر و نام خدا به آرامش می‌رسد، گفت: هر واجبی که انسان انجام می‌دهد، می‌تواند او را به‌نوعی آرامش برساند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه هر حکمی از احکام الهی دارای جنبه‌های فقهی و شریعت، آدابی و اسراری است، اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال فریضه نماز، دارای احکام، آداب، اسرار و باطنی است که انسان‌ها باید نسبت به آن شناخت پیدا کنند.

وی با بیان اینکه خدای متعال هیچ نیازی به عبادت انسان ندارد و همه نفع آن چیزهایی که خدا بر انسان واجب کرده، به خود انسان برمی‌گردد، گفت: انسان اگر تمام صحنه‌های زندگی و طول عمرش را عبادت کند، چیزی به خدا نمی‌افزاید و همچنین اگر تمام مدت زندگی‌اش را گناه کند، به خدای متعال ضرری نمی‌رساند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه ذات الهی بی‌نیاز بوده و محتاج هیچ موجودی نیست، افزود: ذات انسان، ذات فقر و نیاز است و پروردگار متعال، ازهرجهت بی‌نیاز مطلق است.

رمضانی با اشاره به اینکه خداوند حکیم است و دستورات الهی از روی حکمت است، بیان کرد: انسآن‌وقتی در متن عبادت قرار می‌گیرد و از آثار آن بهره‌مند می‌شود، حکمت آن را نیز درک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گاهی انسان‌ها حکمت حکم الهی را می‌فهمند و گاهی متوجه نمی‌شوند، تصریح کرد: بسیار پسندیده است که انسان دنبال شناخت و معرفت رفته و حکمت نماز، روزه، حج و غیره را بفهمد بااین‌وجود اگر ما حکمت حکم الهی را نفهمیدیم و متوجه نشدیم، دلیل بر این نیست که نباید آن حکم را انجام دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه اگر ما خداوند را به‌عنوان حکیم قبول داریم، باید بدانیم که در فریضه روزه ماه مبارک رمضان، حکمتی نهفته است، گفت: تقوا سبب زمینه‌سازی یک معرفت شهودی برای انسان‌ها می‌شود.

رمضانی با بیان اینکه هر چیزی که خداوند حرام دانسته، حتماً به ضرر انسان بوده و فسادآور است، افزود: ما باید بتوانیم به آداب و اسرار نماز توجه داشته باشیم و به آن برسیم و باید از خدا بخواهیم که به فلسفه و حکمت‌ها برسیم؛ آن‌وقت است که عبادت شیرین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رسیدن به آرامش بسیار مهم است، بیان کرد: انسان اگر وجود خود را به بی‌نیاز مطلق نسپرد به آرامش دائمی نمی‌رسد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه انسان با ذکر و نام خدا به آرامش می‌رسد، گفت: هر واجبی که انسان انجام می‌دهد، می‌تواند او را به‌نوعی آرامش برساند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

نظر شما