شناسهٔ خبر: 46746568 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد:

حضور فعال دانشگاه سبب فراگیری طرح شهید احمدی‌روشن می‌شود

قاسمی گفت: حضور فعال دانشگاه و بکارگیری الزامآور ظرفیتهای آن، سبب فراگیری طرح شهید احمدیروشن میشود.

صاحب‌خبر -

مهدی قاسمی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه طرح شهید احمدی‌روشن فرصتی مغتنم برای ورود به شرکت‌داری دانش‌بنیان است، گفت: خروجی و نتایج این طرح در دوره‌های قبل نشان می‌دهد که جهت درستی در رویکردهای این طرح انتخاب شده است.

وی افزود: طرح شهید احمدی‌روشن هنوز در ابتدای مسیر است و این نوع اقدام برای اولین‌بار در کشور انجام می‌شود؛ به همین سبب برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به همکاری دانشگاه‌ها احساس می‌شود.

قاسمی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان می‌تواند در تعامل با وزارت علوم، ظرفیت دانشگاه‌ها را به این طرح اضافه کند؛ البته در حال حاضر نیز همکاری بین هسته‌های فعال و دانشگاه‌ها وجود دارد اما این همکاری الزام‌آور نبوده و فردمحور است. در واقع، حمایت از هسته‌های نخبگانی به نظر رییس دانشگاه و مجموعة مدیریتی دانشگاه بستگی دارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: طراحی و اعمال سیاست‌های تشویقی برای دانشگاه‌ها می‌تواند این مراکز را نیز به خوبی در جریان مسیر طرح شهید احمدی‌روشن قرار دهد و به این ترتیب یک جهش بزرگ در این طرح ایجاد شود.

استاد خبره پنجمین دورة شهید احمدی‌روشن اظهار داشت: علاوه بر دانشگاه، ظرفیت‌های بسیار دیگری در استان‌ها وجود دارد که بلااستفاده است. در واقع چون مدیریت متمرکزی وجود ندارد، تجهیزات بسیاری در حال خاک خوردن هستند. بسیاری از این تجهیزات و ظرفیت‌ها را می‌توان برای گسترش و یا حمایت بیشتر از هسته‌های نخبگانی به کار گرفت.

این محقق مکانیک خاطرنشان کرد: تعامل با دانشگاه می‌تواند در آینده امکان تعریف پروپوزال‌های دانشجویی در ذیل طرح شهید احمدی‌روشن را فراهم کند تا افراد ضمن حضور در این طرح، پایان‌نامه و یا رسالة دکتری خود را نیز با دیدی عملیاتی و رویکردی هدایت‌شده انجام دهند.

قاسمی در پایان با مثبت ارزیابی‌کردن حمایت‌های بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری از هسته‌ها، اظهار داشت: گرچه استان برای اولین‌بار در این طرح شرکت دارد اما بنیاد نخبگان استان با ایجاد تعامل مناسب با دستگاه‌ها و دانشگاه‌‌های بومی توانسته امکان و امکانات خوبی برای هسته‌ها ایجاد کند.

برچسب‌ها:

نظر شما