شناسهٔ خبر: 46746516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد؛

برگزاری رزمایش کمک‌های مؤمنانه رمضان در ۹ قالب

کرج - مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز گفت: رزمایش کمک‌های مؤمنانه در ماه مبارک رمضان در ۹ قالب برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مواسات و همدلی استان البرز که با حضور نهادهای مرتبط در اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: فرصت بی‌بدیل ماه مبارک رمضان متفاوت با دیگر ایام سال است.

وی بیان کرد: به همین منظور که به علت استقبال مردمی، شور و حال معنویت مردم، ایام خاص و فرمایش رهبر معظم انقلاب رزمایش کمک‌های مؤمنانه باید متفاوت‌تر برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: در جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان البرز و سایر نهاده‌ها پیشنهاد داده شد در یک مجموعه برنامه‌ای چند اقدام مانند توزیع ارزاق معیشتی، اطعام و پویش نان صلواتی به صورت مشترک انجام شود.

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز بنا به فرمایش امام جمعه کرج و رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه البرز ۳۰ عنوان برنامه در ۱۵ روز آخر سال طراحی کردیم.

مهرواره محله همدل به صورت ملی با جوایز ارزنده برگزار می‌شود

ولایی‌برحق ادامه داد: برخی از این برنامه‌ها کاملاً از جنس مواسات و همدلی هستند و عنوان رزمایش مواسات در ۹ قالب انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه مهرواره محله همدل به صورت ملی با جوایز ارزنده برگزار می‌شود، اظهار کرد: نفر اول ۲۰۰ میلیون، نفر دوم ۱۰۰ میلیون و نفر سوم ۵۰ میلیون تومان اعتبار اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: سامانه‌ای در این خصوص طراحی شده تا مشکلات محلات در زمینه‌های مختلف توسط مردم احصاء و رفع شود و به بهترین محلات جوایز ارزنده یادشده اهدا می‌شود.

ولایی‌برحق تصریح کرد: بسیاری از اقداماتی که در سراسر کشور در راستای دستگیری از نیازمندان انجام می‌شود و نمونه‌هایی از آن در رسانه ملی پخش می‌شود را ترویج کار خیر و مواسات و همدلی می‌دانیم.

وی با اشاره به طراحی ۹ پروژه در راستای رزمایش کمک‌های مؤمنانه ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهم یک دهه یا ۱۵ روز، برخی از روزها به صورت مشترک چند نهاد بسته‌های معیشتی در مصلاهای مختلف سطح استان توزیع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه یکی از هیئت‌های ما مأمور جمع‌آوری سبدهای معیشتی است، گفت: تاکنون ۱۳ هیئت و کانون مذهبی در این زمینه تشکیل شده و تا روز مواسات ۱۰ هزار بسته معیشتی جمع‌آوری می‌شود.

وی متذکر شد: از برگزاری رزمایش مواسات و همدلی گذشته تا اکنون که ۶ ماه می‌گذرد مقرر شد واسطه‌گری ۲ هزار اشتغال‌زایی انجام دهیم، بر این اساس از ایجاد ۳ هزار و ۷۰۰ زمینه شغلی تعدادی را واسطه شدیم و اکنون مشغول به کار هستند.

نظر شما