شناسهٔ خبر: 46746290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

برگزاری اولین جلسه نشست هم اندیشی پیرامون تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت ورزش و جوانان

اولین جلسه نشست هم اندیشی پیرامون تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت ورزش و جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مهدی قناد سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل در این جلسه ، هدف از امضای تفاهم‌نامه را مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی، آموزشی و اشتغال و کارآفرینی دانست و گفت: اجرای برنامه‌های حمایتی ویژه جوانان و ورزشکاران در شهر، روستا و مناطق عشایری از قبیل تامین مسکن، جهیزیه و کمک به ازدواج در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد با استفاده از ظرفیت‌ها می‌تواند برای رشد و تعالی جوانان گام‌های موثری بردارد، افزود: در حال حاضر 49 سازمان مردم نهاد جوانان فعالیت دارند که می‌توانند باعملیاتی شدن این تفام نامه عملکرد موثر و درخشانی را رقم بزنند.
وی پیشرفت و تعالی جوانان کشور را نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مسئول عنوان کرد و ادامه داد:بر اساس این تفاهم‌نامه سازمان های مردم نهاد جوانان می‌توانند از تبادل تجربیات و ظرفیت‌های هر دو طرف از جمله بهره‌مندی از کمک‌های نقدی و غیر نقدی موسسات خیریه، تشکل‌های مردمی و خدمات دفاتر مشاوره و روانشناسی بهره‌مند شوند.
قائم مقام اداره کل کمیته امداد امام خمینی نیز بیان داشت : با هم‌اندیشی و برگزاری جلسات تشکل های جوانان و تشکیل گروه های تخصصی مندرج در تفاهم نامه در زمینه های فرهنگی ، اجتماعی ، پژوهشی ، آموزشی ، اشتغال و کار آفرینی اقدامات موثری برای جوانان و مددجویان برداریم.
وی اظهار کرد: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های محرومیت‌زدایی با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم‌ نهاد فعال جوانان در این حوزه می تواند منشاء خدمات ارزشمندی شود .
در این جلسه همچنین سید رضا حسینی ، معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و کارشناسان مربوطه دو دستگاه اجرایی حضور داشتند و بر اجرای برنامه های مشترک و هم افزایی در محورهای فعالیتی دو دستگاه تاکید شد.

نظر شما