شناسهٔ خبر: 46746182 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد

بازگشت تماشاگران به مسابقات از بسکتبال/ تماشای آنلاین فینال لیگ

زینب حاجی حسینی

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد اقدام این فدراسیون برای مهیا شدن حضور مجازی تماشاگران در دیدار نهایی لیگ برتر که برای نخستین‌بار در ورزش کشور انجام شد، توضیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال میان دو تیم شهرداری گرگان و مهرام تهران در شرایطی شامگاه یکشنبه در تالار بسکتبال آزادی برگزار شد که تماشاگران تیم میزبان (شهرداری گرگان) به صورت آنلاین شرایط تماشای این بازی را داشتند.

این برای نخستین بار است که در ورزش و بسکتبال ایران شرایط برای حضور مجازی تماشاگران در جریان یک دیدار مهیا شده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد این اقدام فدراسیون و چگونگی انجام آن به خبرنگار مهر توضیح داد و گفت: به دلیل پاندمی کرونا تمام دیدارهای لیگ برتر در فصل جاری بدون تماشاگر برگزار شد اما شرایط را به گونه‌ای مهیا کردیم که تماشاگران علاقمند بتوانند دیدار فینال تیم خود را به صورت آنلاین ببینند.

وی تصریح کرد: برای این منظور دو صفحه مانیتور در پشت نیمکت دو تیم در تالار آزادی نصب شده است. تماشاگران علاقمند از طریق لینک مشخص و به صورت اسکایپی با سالن محل مسابقه در هنگام برگزاری بازی ارتباط می‌گیرند. تصویر آنها روی صفحه مانیتور پخش می‌شود و بازیکنان می‌توانند آنها و تشویق‌های شان را ببینند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: در اولین دیدار فینال فرصت استفاده از این شرایط برای تماشاگران گرگانی که تیم شان میزبان بود، مهیا شد. ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از این طریق تماشاگر مجازی بازی شدند و تیم خود را تشویق کردند. برای دیدار دوم این فرصت به تماشاگران مهرام داده می‌شود.

طباطبایی گفت: حضور مجازی تماشاگران در سالن تا حدی فضای ساکت و خالی از تماشاگر را تلطیف می‌کند ضمن اینکه شور و انگیزه‌ای را هم به بازیکنان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست مرحله نهایی لیگ برتر بسکتبال با برتری ۸۴ بر ۷۲ تیم شهرداری گرگان به پایان رسید. دیدار دوم تیم سه شنبه شب برگزار می‌شود.

نظر شما