شناسهٔ خبر: 46746012 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرینا | لینک خبر

توضیحات سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مشکلات ارسال کالاهای واحدهای صنعتی اروند به تهران

لیلا سلیمانی

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند علت مشکلات ارسال کالاهای تولیدی این منطقه به شهر تهران را که از سوی برخی واحدهای صنعتی مطرح شد، تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش فرینا به نقل از بازار، سیدعلی موسوی اظهار کرد: یک کمیسیون به نام ارزش افزوده در پایتخت وجود دارد که گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور و همچنین مناطق آزاد عضو این کمیسیون هستند.
موسوی در همین خصوص ادامه داد: در آن کمیسیون واحدهای صنعتی که در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند با توجه به نوع کالای مواد اولیه که وارد می‌کنند و اجرا و تحلیل کالای تولید، از این کمیسیون مجوز خود را دریافت می‌کنند.
وی توضیح داد: به اندازه ارزش افزوده‌ای که انجام می‌دهند به آنها مجوز می‌دهند تا کالای خود را به خارج از محدوده منطقه آزاد مربوطه ارسال کنند؛ بنابر این کالا زمانی که آن واحد صنعتی مجوز کمیسیون ارزش افزوده را دریافت کرد، مدیریت تولید و گمرک سازمان منطقه آزاد اروند برای مواد اولیه که صادر می‌شود قبض انبار صادر می‌کنند.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: مدیریت تولید برای کالایی که تولید می‌شود و می‌خواهد خارج شود گواهی تولید صادر می‌کند.
موسوی با تاکید بر اینکه زمانی که گواهی تولید صادر شده در واقع گواهی مجوز خروج بار است، خاطرنشان کرد: ارسال این بار تا تهران مشکلی ندارد و چنانچه مانع ارسال بار یک واحد تولیدی مستقر در منطقه آزاد اروند شوند به طور حتم آن واحد صنعتی گواهی تولید را ندارد.
به گزارش خبرنگار بازار ، اخیرا برخی از واحدهای صنعتی مستقر در منطقه آزاد اروند در تماس با این رسانه اعلام کردند که کالاهای تولید شده در این منطقه با سختی به تهران ارسال می‌شود و در مسیر ارسال به عنوان کالای قاچاق به آن نگاه می‌شود.
طی سال‌های اخیر هجمه سنگینی علیه مناطق آزاد کشور به عنوان دروازه‌های قاچاق وارد شد که این هجمه اکنون گریبانگیر واحدهای صنعتی شده است. واحدهای صنعتی که اغلب با اشتغالزایی و همچنین صادرات گسترده متاسفانه در حال آسیب دیدن هستند.

نظر شما