شناسهٔ خبر: 46746010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اجرای 20 طرح پایلوت هوشمندسازی کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد هوشمندساری کشاورزی از اجرای 20 طرح پایلوت در زمینه اینترنت اشیاء با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین فرازمند با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: این طرح ها در حوزه های آبیاری هوشمند، مرغداری هوشمند، دامداری هوشمند، مزرعه هوشمند، باغ هوشمند و گلخانه هوشمند است.

وی افزود: تکنولوژی آبیاری هوشمند که یک سیستم نرم افزاری است به تایید سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رسیده و به زودی وارد عرصه می شود.

فرازمند اظهار داشت: تکنولوژی های بکار رفته در هر یک از طرح های پایلوت هوشمندسازی در صورت مشخص شدن نتایج مثبت ان به معاونت های اجرایی برای ورود به عرصه از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معرفی  می شود.

وی، استفاده از اینترنت اشیاء را از مهمترین بخش کشاورزی هوشمند خواند و گفت: هدف ما در ستاد هوشمندساری این است که کشاورزی به صورت دقیق و هوشمند انجام شود و از این رو برای ارتقای اینترنت اشیاء تلاش می کنیم.

دبیر ستاد هوشمندساری کشاورزی ادامه داد: استفاده از اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی به بهره برداران در تصمیم گیری در زمینه هایی همچون مقدار آبیاری و رطوبت و دمای مورد نیاز گیاه کمک می کند.

وی در همین حال به راه اندازی مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز، کل اطلاعات بخش کشاورزی را جمع آوری و روی آن تحلیل می کند و خروجی آن به زیر بخش های اجرایی اعلام می شود.

فرازمند افزود: مرکز پایش اطلاعات کشاورزی در نیمه نخست امسال راه اندازی خواهد شد.

نظر شما