شناسهٔ خبر: 46745985 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واحدهای بوم‌گردی‌ در سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از افزایش بوم‌گردی‌های استان به ۹۰ واحد تا پایان خردادماه امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجتبی میرحسینی امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳۰ موافقت اولیه برای ایجاد واحد‌های بوم‌گردی‌ صادر شده است که از این تعداد ۱۷ واحد موفق به دریافت مجوز شده‌اند.

وی گفت: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء کیفیت خدمات در واحدهای بوم‌گردی، افزایش سطح آموزش راهنمایان و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز از جمله برنامه‌های انجام‌شده و در دست اقدام است.

میرحسینی بیان کرد: همچنین اقدامات دیگری از جمله اجرای برنامه‌های مدیریتی و مقررات زیست‌محیطی، تشویق مردم برای مرمت و بازسازی خانه‌های موجود در منطقه به جای تخریب آنها با هدف ایجاد اشتغال پایدار و حفظ هویت و فرهنگ در مناطق مختلف با استفاده از دانش بومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی، تشویق کشاورزان به ادامه کشاورزی در کنار راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای اجاره به گردشگران و صدور مجوز گردشگری کشاورزی در دستور کار حوزه گردشگری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری در طول سال‌های اخیر از طریق مشارکت فعال مردم فرصت‌های بسیاری را برای شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک ایجاد کرده است که بیشتر آنها، روابط مستقیم و متقابل محیط، میزبان و مهمان را در مقاصد گردشگرپذیر در بردارند.

انتهای پیام/75005

نظر شما