شناسهٔ خبر: 46745958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستورات مهم استاندار برای حل مشکلات جامعه ایثارگری استان

استاندار خراسان شمالی گفت: مشکلات مربوط به مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران باید در قالب تشکیل تعاونی حل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در نشست مجمع مشورتی ایثارگران استان افزود: مجمع مشورتی ایثارگران استان با هدف پیگیر امور و حل مشکلات این قشر با ارزش جامعه است. 

شجاعی با بیان اینکه انتظار دارم این مجمع کارهای ویژه و خارج از کارهای روزمره دستگاه های مربوطه انجام دهد، گفت: مشکل مسکن جامعه ایثارگری استان را باید در قالب تشکیل تعاونی به فوریت حل کنیم و استان آمادگی لازم برای حمایت جهت تحقق این هدف را دارد. 

وی گفت: حداکثر تا یک هفته آینده آمار دقیق از تعداد مسکن مورد نیاز برای جامعه ایثارگران استان احصا شود. 

شجاعی افزود: در حوزه اشتغال جامعه ایثارگران استان باید در قالب تعاونی با حضور افراد توانمند، کارهای بزرگ انجام شود. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه قرار نیست تمامی مشکلات جامعه ایثارگری را بنیاد شهید و امور ایثارگران حل کند، تصریح کرد: بلکه باید فضایی را ایجاد کنیم تا مشکلات به دست خود ایثارگران حل شود. 

محمدعلی شجاعی در ادامه با تاکید بر اینکه طرح ها و برنامه ریزی ها باید متناسب با خواسته های جامعه ایثارگران باشد، افزود: برای رسیدگی به امور فرهنگی و تفریحی جامعه ایثارگری استان طرح بدهید. 

وی اشاره داشت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان واکسن کرونا به جمعیت بیشتری از جامعه ایثارگران تزریق شود و موضوع عدم عقد قرارداد بیمارستان و داروخانه های شهرستان ها با بیمه دی حل و فصل شود. 

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود افزود: کارهای ما در برابر جانفشانی های جامعه ایثارگران ناچیز است.

بر اساس این گزارش، پیگیری استقرار نمایندگی شرکت شاهد در استان، تخصیص ردیف اعتباری مشخص برای اجرای مصوبه سفرها به شهرستان ها در خصوص ساماندهی و بازسازی قبور متبرکه شهدا و حضور نماینده های جامعه ایثارگران در شورای اداری استان و شهرستان ها از دیگر مباحث این نشست بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما