شناسهٔ خبر: 46745922 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اتباع خارجی ورود به هرمزگان مشمول محدودیت های کرونایی می‌شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان گفت: اتباع خارجی متقاضی سفر به این استان هم به مانند شهروندان ایرانی مشمول محدودیت های کرونایی می‌شوند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان گفت: اتباع خارجی متقاضی سفر به این استان هم به مانند شهروندان ایرانی مشمول محدودیت های کرونایی می‌شوند.

ارسلان بهاری میمندی   اظهار داشت: برخی اتباع خارجی برای سفر به هرمزگان و جزیره های استان سوال‌هایی دارند که باید به طور کلی گفت این اشخاص نیز باید پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت کرونایی را رعایت کنند.

وی وزارت کشور ادامه داد: به طور معمول مهاجرین خارجی شرکت کننده در طرح آمایش وزارت کشورر برای تردد به استان‌ها باید از استانداری و فرمانداری محل سکونت و فعالیت خود نامه گرفته و سپس عازم شوند که مسوولان در ابتدا شرایط استان مقصد در زمان شیوع کرونا را برای آنها بیان می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری هرمزگان اضافه کرد: کرونا مساله‌ای است که همه افراد بایستی به آن توجه کنند زیرا محدویت‌های فراوانی برای انسان به همراه داشته و سفر در این شرایط مخاطره‌های خاص خود را دارد.

این روزها حال هرمزگان هیچ خوب نیست و هر روز شماری از مردم این استان قربانی ویروس کرونا می شوند و گویی هدف این ویروس، ستاندن جان تمام مردم و زخم زدن به قلب و روح همه خانواده ها است که اینگونه ناجوانمردانه می تازد و لحظه به لحظه بر تعداد قربانیانش اضافه می کند.

استان هرمزگان این روزها شرایط بسیار بحرانی را از نظر وضعیت شیوع و ابتلای مردم به کرونای جهش یافته انگلیسی سپری می کند که ماحصل بی توجهی های برخی از مردم در هفته های گذشته است که هشدار آن از مدت ها قبل از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی داده شده بود و امروز با وجود تعطیلی بسیاری از مشاغل و خلوت شدن خیابان ها ، هنوز این ویروس تاجدار با قدرت هر چه تمامتر می تازد و هر روز رکورد تازه ای از ابتلا و مرگ و میر را به ثبت می رساند.

سرعت انتشار ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی به حدی بالا است که هر گونه تجمع در فضای باز نیز موجب گسترش بیماری خواهد شد و از همین روز نیز بر پرهیز جدی مردم هرمزگان از برگزاری هرگونه تجمع تاکید می شود.

آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حکایت از آن دارد که شرایط بسیار وخیم تر و بحرانی تر از آن چیزی هست که برخی از مردم تصور می کنند و در صورتی که همدلی مردم برای شکست این ویروس منحوس نباشد، باید انتظار شرایط بسیار بدتری را در هفته های آتی داشت.

بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، به جز شهرستان های بستک، بشاگرد، سیریک و بوموسی، دیگر مناطق هرمزگان قرمز و نارنجی هستند وبرخی از نقاط روستایی از جمله سیاهوی بندرعباس در قرنطیه قرار گرفته است.

ایرنا

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما