شناسهٔ خبر: 46745774 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

پیگیری جدی مصوبات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تا حصول نتیجه نهایی

جلسه تخصصی ذیل ستاد توسعه خاوران با موضوع" تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها/ تدبیر، تلاش، توسعه/ بررسی وضعیت پروژه ها و برنامه های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی " برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا خراسان جنوبی،  در این جلسه که به بررسی وضعیت پروژه ها و برنامه های حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، مصوبات سفر معاونین وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به استان واکاوی شد.
استاندار در این جلسه خاطرنشان کرد: در خصوص تحقق مصوبات این سفر اقدامات خوبی انجام شده و لازم است با پیگیرهای مستمر نسبت به تحقق کامل همه مصوبا ت تلاش نماییم.
ملانوری تأکید کرد: در این خصوص دستگاه های مجری و بهره بردار باید به صورت توأمان کارها را پیگیری نمایند تا با سرعت و شتاب بیشتری دنبال شود.
وی به مصوبه پرداخت بیمه بیکاری کارگران واحدهای مرغداری متأثر از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده، این مهم به نتیجه نهایی رسید.
استاندار با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت شستا جهت سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: یکی از مصوبات این سفر، قول مساعد سرمایه گذاری شستا در استان است که می تواند به رونق تولید کمک کند.
ملانوری اعتبار اختصاص داده شده توسط بانک توسعه تعاون به ۹ پروژه و پوشش رایگان جامعه روستایی و عشایری از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد که بخش عمده ای از آن ها عملیاتی شده است.
وی از مدیرکل تعاون کار و رفاه استان خواست؛ تا آخرین اقدامات انجام شده در حوزه وزارتخانه را به صورت مکتوب ارائه نماید تا ضمن پیگیری در ستاد توسعه خاوران، درخصوص پروژه هایی که به اتمام رسیده، اطلاع رسانی شود.
به گفته وی؛ سایر پروژه ها نیز باید با پیگیری از طریق وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اجرایی شود.
شایان ذکر است: سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل به همراه رؤسای سازمان های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تاریخ چهارم بهمن ماه ۱۳۹۹ به استان سفر کردند و در قالب چند گروه، شرایط همه شهرستان های استان را مورد ارزیابی قرار دارند.
رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی و مسایل کارگری و کارفرمایی، پیگیری پرداخت تسهیلات برای طرح های اولویت دار و نیازمند کمک مالی در راستای ایجاد اشتغال پایدار، پایش کلیه واحدهای اقتصادی و تخصیص تسهیلات ویژه به آنها و... از جمله مطالبات استان در این سفر بود که بعد از آن و طی دیدار استاندار با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قول مساعد برای پاسخ به همه موارد گرفته شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما