شناسهٔ خبر: 46743977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سبزبانان کرج در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج گفت: در هفته جاری مشغول واکسیناسیون کرونا برای پاکبانان هستیم و واکسیناسیون سبزبانان از هفته آینده انجام خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پیمان بضاعتی پور، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: واکسیناسیون پاکبانان کرج به خوبی و طبق اولویت‌بندی ستاد مقابله با کرونا در حال انجام است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج تصریح کرد: هفته جاری نیز ادامه واکسیناسیون پاکبانان انجام خواهد و امیدواریم روند تزریق واکسن برای اقشار در مرض خطر بیشتر شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: پس از پایان اجرای تزریق واکسن پاکبانان، واکسیناسیون سبزبانان آغاز می‌شود، طبق اعلام ستاد کرونا و برآوردهای انجام شده این اقدام از هفته آتی انجام خواهد شد.

پارک ۱۷و نیم هکتاری محیط بان یا حیات وحش به بهرداری می‌رسد

پارک ۱۷ و نیم هکتاری حیات وحش کرج  مجهز به  سیلوی ذخیره علوفه استاندارد، اتاق جراحی حیوانات، پناهگاه برای حیوانات، مسیرهای تردد، بلیت فروشی،  ۵ سایت دیده بانی مجهز به دوربین دیده بانی و برجک های دیده بانی، خودروهایی برای بازدید مردمی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، اظهار کرد: ۷۵ راس حیوان علف خوار  و دام اهلی  از جمله قوچ، غزال، کل، بز، گوزن، میش، آهو و لاما  برای این پارک تهیه شده است.

محوطه کاروانسرای شاه عباسی پیاده راه می‌شود

وی در بخش دیگری در خصوص جمع آوری درختان شاه عباسی، بیان کرد: این درختان پس از اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۷، توسط سازمان سیما و منظر شهرداری کرج  جمع آوری و به نهالستان جابه جا شده است.

این مقام مسؤول گفت: بر اساس  توافق سازمان  با اداره کل میراث فرهنگی استان البرز، قرار است  کل محوطه کاروانسرای شاه عباسی پس از برداشتن دیوار، پیاده راه سازی، ایجاد  مبلمان شهری و قراردادن  المان‌های مرتبط، به  پیاده راه  برای شهروندان تبدیل شود  و درختان متناسب در این منطقه بازکاشت خواهند شد.

۸۰ درصد از درختان جابجاشده بلوار ماهان سالم است

وی با بیان اینکه ۲۲۰ اصله درخت در تقاطع بلوارهای  ماهان و آزادی، در زمستان گذشته جابجا شده است؛  اظهار کرد: این درختان بر اساس مصوبه شورا و کمیسیون ماده ۷، به نهالستان جابجا شدند و تحت تیمار قرار گرفتند. ۸۰ درصد  این درختان سالم هستند و باید یک تابستان را پشت سر بگذارند تا شرایط سالم بودن آنها بررسی شود.

بضاعتی پور تصریح کرد: درختانی که قطر کمتری دارند در  پروژه‌های  دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. در پارک شهید ایرانی اکثر درختان موجود درختان ۱۰ تا ۱۲ ساله،  حاصل انتقال از پروژه‌های جابه جایی است و فضایی ایجاد کرده که گویا بیش از ۵ سال از عمر پارک می‌گذرد.  

ایجاد ۱۰ پارکلت و مبلمان شهری در سطح کرج

وی در بخش دیگری با بیان اینکه ایجاد پارکلت از برنامه‌های  امسال سازمان سیما و منظر شهرداری کرج  است، گفت: پارکلت؛ فضاهای پنهان  شهری است که محل تردد و مورد استفاده شهروندان است که  با برنامه ریزی‌های انجام شده  ایجاد ۱۰ پارکلت در نقاط مختلف کرج در دستور کار است.

نظر شما