شناسهٔ خبر: 46741041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت یمن: به آزادی مأرب بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده‌ایم

تهران - ایرنا - وزارت دفاع یمن با بیان اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی از غرب و جنوب شهر «مأرب» (مرکز استانی به همین نام) برای ورود به این شهر استراتژیک و محاصره آن آماده می‌شوند، اعلام کرد که اکنون به آزادی مارب بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده‌ایم .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع یمن امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر رشته‌ کوه‌های «البَلَق القِبلِی» مشرف بر سد مارب و منطقه «الطَّلّعَة الحمراء» در شهر «صراوح» در غرب مارب به طور کامل مسلط شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه پیشروی‌های خود در استان مارب، بر منطقه «حُمَّة الحجیلی» نیز تسلط پیدا کرده و جنگ را به مناطق «التومة العلیا» و«التومة السفلی» در 5 کیلمتری مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی ارتش دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» کشاندند.

در همین ارتباط، شبکه خبری «المیادین» گزارش داد که درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به دولت مستعفی در شهرستان صرواح در غرب استان مارب که از یکشنبه شب آغاز شده است، کماکان ادامه دارد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دو جبهه شمال و شمال غربی شهر مارب نیز پیشروی مشابهی داشتند و به اعتقاد ناظران، دستاوردهای این نیروها در برهه اخیر در اطراف شهر مارب، تکرار سناریوی آزادسازی شهر «عمران» در ماه رمضان سال 2014 میلادی را این بار در مارب در اذهان تداعی می‌کند.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی از فروردین سال 94 به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت، به این کشور فقیر و مسلمان منطقه حمله نظامی کرده است.

در جریان حمله نظامی سعودیها به شهرها و مناطق مسکونی یمن تاکنون هزاران نفر از شهروندان این کشور کشته و مجروح شده‌اند که بخش عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

نظر شما