شناسهٔ خبر: 46740668 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یمن| تسلط کامل بر سلسله کوه‌های راهبردی مشرف بر سد مأرب

بنا بر اعلام وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شدند تسلط بر سلسله‌ کوه‌های « البَلَق القِبلِی» مشرف بر سد مأرب را کامل کنند و بیش از هر زمان دیگری به آزادسازی این شهر نزدیک شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، نیروهای ارتش  و کمیته‌های مردمی تسلط خود بر سلسله‌ کوه‌های « البَلَق القِبلِی» مشرف بر سد مأرب از سمت شمال و مشرف بر منطقه « الطَّلّعَة الحمراء» از سمت جنوب را تکمیل کردند.

بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی بر منطقه «حُمَّة الحجیلی» نیز مسلط شدند و نبرد را به «التومة العلیا والتومة السفلى» در پنج کیلومتری مقر فرماندهی منطقه سوم نظامی نیروهای دولت مستعفی یمن کشاندند که در غرب شهر مأرب قرار دارد.

بنا به گفته وزارت دفاع یمن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت محاصره شهر راهبردی مأرب از دو ورودی غربی و جنوبی پیش می‌روند و تسلط کامل بر این شهر از هر زمان دیگری نزدیکتر شده است.

بنا بر گزارش المیادین، همچنان درگیری‌های شدیدی میان نیروهای صنعاء و نیروهای دولت مستعفی با حمایت جنگنده‌های سعودی در شهر «صراوح» در غرب استان مأرب در جریان است.

استان مأرب ۱۷۴۰۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در ۱۷۰ کیلومتری صنعاء قرار دارد که از طریق گذرگاه «الودیعه» در شمال به هم وصل می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما