شناسهٔ خبر: 46736273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

متخصص کرمانشاهی تغذیه:

مصرف میوه و سبزیجات به کاهش تشنگی روزه داران کمک می کند

کرمانشاه- متخصص کرمانشاهی تغذیه با اشاره به راه‌های کاهش عطش در مدت ماه مبارک رمضان گفت: مصرف میوه و سبزی جات به کاهش تشنگی روزه داران طی مدت روزه‌داری کمک می کند.

صاحب‌خبر -

یحیی پاسدار صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه داران برای کاهش گرسنگی و ضعف ناشی از روزه داری می‌توانند از مواد غذایی دیر هضم مانند گوشت، لبنیات، نان سبوس دار استفاده کنند زیرا این مواد غذایی به تدریج انرژی خود را آزاد می‌کنند.

وی افزود: همچنین افراد می‌توانند برای کاهش تشنگی از سبزی و میوه‌جات و غذای دارای نمک کمتر استفاده کنند به دلیل اینکه آب بافت میوه‌ها در طول روز باعث کاهش عطش می‌شود و همچنین افراد باید از معرض تابش خورشید برای کاهش تعریق بدن و مصرف مواد قندی تصفیه شده خودداری کنند.

متخصص تغذیه تصریح کرد: ماه رمضان فرصتی برای تصفیه جسمی و روحی بدن انسان است اما مشاهده می‌شود افراد به دلیل پرخوری و مصرف بیش از اندازه شیرینی و چربی‌ها این فرصت مغتنم را نادیده می‌گیرند در صورتی که دریافت انواع مواد غذایی به اندازه کافی می‌تواند به پاکسازی بدن و دستگاه گوارش کمک کند.

پاسدار خاطر نشان کرد: به دلیل عدم دریافت در طول مدت روزه داری، روزه داران باید در فاصله افطار تا سحر برای جبران آب از دست رفته ۶ تا هشت لیوان آب بنوشند.

وی با اشاره به فاصله اندک میان افطار، شام و سحری بیان کرد: پرخوری و مصرف بیش از اندازه مواد قندی و چربی‌ها در فاصله محدود وعده‌های غذایی و خوابیدن بعد سریع بعد از وعده‌های غذایی باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه افراد زیادی سعی می‌کنند در ماه رمضان وزن خود را کاهش دهند، گفت: فلسفه ماه رمضان برای کاهش وزن نیست اما وزن انسان با افزایش و کاهش مواد غذایی متغیر خواهد بود و همچنین با مصرف به اندازه مواد غذایی می‌توان تا حدودی وزن را کاهش داد.

نظر شما