شناسهٔ خبر: 46736232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

استاندارد‌های دوگانه غرب در برابر زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی

زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، تامین کننده منافع کشور‌های اروپایی و آمریکا در منطقه است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان – «میدل ایست آی» در یادداشتی به بررسی برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی از یک سو و برنامه هسته‌ای ایران از سوی دیگر پرداخته و به تلاش‌های صهیونیست‌ها در قالب گروه‌های مختلفی مانند «آیپک» برای تداوم تحریم‌های ایران اشاره کرد.
 
این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود دارای زرادخانه‌ای بزرگ از تسلیحات کشتار جمعی هسته‌ای و انواع دیگر است که برای محافظت از کابینه پادگانی خود یا تهدید دیگران از آن استفاده می‌کند.
 
این یادداشت در ادامه می‎گوید «ایران نه تنها بمب هسته‌ای ندارد بلکه برخلاف اسرائیل، پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا کرده است اما دولت‌های آمریکا، همواره یا متعهد به اسرائیلی‎ها هستند یا این که در برابر اقدام‌های آن لال، کر و کور هستند.»
 
همه مسائل پیرامون زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی براساس سفسطه، تقلب و کلاهبرداری پیش می‌رود؛ با وجود این کارشناسان متفق القول بر این باورند که رژیم صهیونیستی سلاح هسته‌ای دارد.
 
یادداشت محرمانه «ریچارد نیکسون»، رییس جمهور وقت آمریکا به «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اش در سال ۱۹۶۹، اساس توجیه صهیونیست‌ها در مجاز بودن دسترسی آن‌ها به تسلیحات هسته‌ای است؛ در واقع این یک نوع «توتولوژی» (همان گویی در منطق) است.
 
گزارش ۲۰۱۴ «گاردین» در این باره تاکید دارد که «اسرائیل از دهه ۱۹۵۰ به سرقت اسرار هسته‌ای و ساخت مخفیانه بمب می‌پرداخت و دولت‌های غربی، از جمله انگلیس و آمریکا، چشم خود را بر این موضوع بسته‎اند.»
یادداشت در ادامه با اشاره به نام ۹ دارنده تسلیحات هسته‌ای در جهان به بررسی توجیه‌های آن‌ها در این مورد پرداخته است؛ انگلیس و فرانسه، ترس از روسیه را بهانه می‌کنند، چین، آمریکا و روسیه، اهداف هژمونیک را دنبال می‌کنند، هند و پاکستان ترس از هم را بهانه قرار داده اند، کره شمالی از خود در برابر آمریکا محافظت می‌کند، اما بهانه اسرائیل برای داشتن تسلیحات هسته‌ای چیست؟
 
دشمن رژیم صهیونیستی کیست؟ فلسطینی که این رژیم آن را اشغال کرده است؟ آیا صهیونیست‌ها قصد هدف قرار دادن مصر، سوریه، ترکیه و... را دارند؟ آن‌ها می‌خواهند چند میلیون نفر را قربانی کنند تا توجهات از مسئله اصلی یعنی اشغال فلسطین منحرف شود؟
 
یادداشت در بخش دیگری ضمن زیر سال بردن ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر پیگیری هدف «باردارندگی» از داشتن تسلیحات هسته ای، نوشت، این ادعا از آن جهت بی معناست که در مجاورت اراضی اشغالی هیچ کشوری تسلیحات هسته‌ای ندارد و اصلی‌ترین هدف این رژیم ترساندن سران عرب بی توجه به اشغال فلسطین است.

نگارنده در پایان با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای کمرنگ کردن مسئله اشغال فلسطین از روش‌های مختلفی مانند معرفی ایران به عنوان دشمن شماره یک خود، به استاندارد‌های دوگانه غرب در برابر تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشت، تنها ذینفعان زرادخانه هسته‌ای اسرائیل، آمریکا و متحدان اروپایی اش هستند.

 
انتهای پیام/

نظر شما